וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הרופאים שכחו פד בגרון המנותח

אריאל נוי

15.8.2010 / 10:16

תושב הקריות התאשפז לפני כשנה בביה"ח רמב"ם לצורך הסרת נגע בגרון. לאחר שהתלונן על כאבים התברר כי בגרונו נשכח פד גזה, שגרם לכאבים ולירידה במשקל. בשל כך, החליט האיש לתבוע את בית החולים

תביעה בגין רשלנות רפואית הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד בית החולים רמב"ם בעיר. חיים (שם בדוי), תושב הקריות בן 70, התאשפז לפני כשנה ברמב"ם לצורך ביצוע ניתוח פשוט של הסרת נגע בגרון. רק לאחר ארבעה חודשים התברר כי הרופאים שכחו פד גזה בתוך גרונו. סכום התביעה עשוי להגיע למאות אלפי שקלים.

לאחר הניתוח הועבר חיים מורדם ומונשם למחלקת התאוששות, שם שהה משך שלושה ימים. לאחר שיפור במצבו, הועבר חיים למחלקת פה ולסת. כבר ביום השני לאשפוזו במחלקת פה ולסת הוא החל להתלונן על קשיים בבליעה ועל תחושות קשות ומוזרות בגרון. חרף תלונותיו של חיים ואשתו אשר שהתה לצדו, בדבר קשייו לבלוע נוזלים, מיאן הצוות הרפואי להתייחס לתלונותיו בכובד ראש. "כאשר חיים התלונן בפני הצוות הרפואי על קושי רב בבליעה, הרופאים אמרו לו שהוא מדמיין ונמצא בחרדה ידועה ותחושה שאחרי הניתוח", אמר עורך דינו ליאור ויימן.

בשבוע הראשון לאחר שחרורו מבית החולים, חיים לא הפסיק להתלונן על כאבים וקושי רב בבליעה ופנה שוב לבית החולים. במשך ארבעה חודשים, אף רופא לא הצליח לגלות מה מקור הבעיה. בכל התקופה הזו ניזון חיים בעיקר מנוזלים. הוא נאלץ לעזוב את מקום עבודתו, סבל מכאבים והוריד ממשקלו כ- 20 ק"ג. חיים החליט לפנות באופן עצמאי לקופ"ח בה הוא חבר וביקש לעבור בדיקה של דרכי העיכול. בבדיקת שיקוף בדרכי עיכול עליונים התגלה לתדהמת הרופאים עצם זר "שתופס מקום בשליש התחתון של הוושט".

מבדיקת התיעוד הרפואי נמצא כי בסיום הניתוח, במהלך נוהל מקובל של ספירה סופית של פדי גזה בהן נעשה שימוש, התברר כי אחד מהפדים ששימשו את הרופאים במהלך הניתוח חסר. יש לציין כי חוסר זה לא הובא לידיעתו של חיים.

"על הצוות המנתח היה לקיים אחריו מעקב ולראות שאין הרעה במצבו עקב הציוד שנשכח ולכל הפחות, ליידע את התובע ואת הצוות המטפל בקיומו של החוסר ובקיומה של האפשרות כי ציוד נשכח בגופו של חיים. אם היה הצוות המנתח דואג לעשות כן, היה ניתן לחיים מענה מתאים, במקום לתת לו לסבול משך חודשים ארוכים", אמר עו"ד ויימן.

מבית חולים רמב"ם נמסר בתגובה: "רמב"ם לומד את התביעה, המקרה נבדק גם במחלקה שבה בוצע הניתוח. רמב"ם ישיב על כתב התביעה בבית המשפט כמקובל אם וכאשר יהיה משפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully