וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בישראל: ארדואן החרים השגריר בטורקיה

פנחס וולף

14.8.2010 / 22:31

שגריר ישראל בטורקיה גבי לוי לא הוזמן לסעודת שבירת צום הרמדאן שערך ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, בהשתתפות שגרירים זרים. בירושלים מאשימים: "הוא עושה הכל כדי לדרדר את היחסים בין שתי המדינות"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עושה הכול כדי לגרום להסלמה בין מדינתו לישראל – כך אמרו הערב (שבת) גורמים מדיניים, בהתייחס להחלטת ארדואן שלא להזמין את שגריר ישראל באנקרה גבי לוי לארוחה המסורתית לרגל חג הרמדאן, אליה מוזמנים כל נציגי השגרירויות הזרות במדינה. "האפליה נגד שגריר ישראל אינה מפתיעה איש בירושלים", מסרו הגורמים.

לדברי הגורמים בירושלים, "ממשלתו של ארדואן מכתימה גם את קדושת חג הרמדאן בעוינותה העמוקה כלפי מדינת ישראל. היא עושה הכול כדי לדרדר את היחסים בין שתי המדינות ושני העמים. סעודת הרמדאן אמורה לסמל סבלנות בין הדתות ובין המאמינים, מה שממשלת ארדואן אינה מסוגלת להפנים ולקיים". יצוין כי בשנה שעברה הוזמן השגריר להשתתף בארוחה הרשמית.

ביום חמישי דיווח עיתון ה"הורייט" הטורקי כי ראש ממשלת טורקיה ארדואן לא הזמין את שגריר ישראל בטורקיה גבי לוי ל"אפטאר", ארוחת הערב השוברת את הצום היומי בחודש הרמדאן, וזאת על רקע המתיחות הגוברת ביחסי המדינות. בעיתון צוטטו גורמים בשגרירות ישראל בטורקיה, אשר על פי הדיווח טענו כי "לא נשלחה אלינו כל הזמנה". עוד דווח כי בכוונת שגרירות ישראל לערוך סעודה חלופית, אך טרם ברור אילו גורמים מדיניים יוזמנו אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully