וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים צעדו בת"א: "ביבי, אל תגרש ילדי הזרים"

גיל סימה, פנחס וולף ואור ברקת

14.8.2010 / 22:10

כ-3,000 בני אדם צעדו ברחובות העיר במחאה על החלטת הממשלה לגרש 400 מילדי העובדים הזרים. במקביל, השר ישי דחה את בקשת שרה נתניהו להשאיר את הילדים בארץ והשיב לה כי היא יכולה לפנות לוועדה בראשותו במקרים חריגים

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

המאבק למען השארת ילדי העובדים הזרים בישראל נמשך. כ-3,000 בני אדם צעדו הערב (שבת) בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על החלטת הממשלה לגרש מישראל כ-400 ילדים. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "ביבי, אל תגרש אותם!" ו-"400 ילדים, 400 פנים, 400 שמות, 400 ילדים שגורלם בידיך!".

המפגינים יצאו בשעה 19:30 משדרות רוטשילד פינת רחוב מזא"ה בתל אביב, לכיוון שדרות בן ציון. בסיום הצעדה נערכה בגן מאיר הפגנה בהשתתפות חברי הכנסת שלמה מולה (קדימה), אילן גילאון (מרצ) ודב חנין (חד"ש).

נציגי ארגון "ילדים ישראלים", שיזם את ההפגנה, אמרו בתום ההפגנה כי "אנו קוראים לראש הממשלה לשמוע את זעקת הציבור הרחב, המתנגד בכל תוקף לגירוש ילדים חפים מפשע". הם הוסיפו כי "מדינה שמגרשת ילדים היא מדינה ללא ערכים. מדינה נאורה פותחת את לבה ומעניקה לכל הילדים מעמד חוקי, תוך גיבוש מדיניות הגירה ברורה ואנושית מכאן ואילך. הסדרת מעמדם של הילדים לא תפגע בצביונה של מדינת ישראל. הדבר רק יחזק את ייחודה של מדינת ישראל כמדינה אנושית ומוסרית".

שרה נתניהו מתנגדת לגירוש

אתמול פנתה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לשר הפנים אלי ישי בבקשה להשאיר את 400 ילדי העובדים הזרים בישראל, למרות החלטת הממשלה. בערוץ 2 דווח, כי נתניהו ביקשה מהשר ישי "לאפשר לרוב רובם של 400 הילדים הנותרים להישאר בישראל". רעיית ראש הממשלה כתבה בין השאר, כי "כאם לשני בנים צעירים וכפסיכולוגית בשירות הציבורי, נושא זה קרוב מאוד ללבי, שכן אני רואה במקצוע שבו בחרתי שליחות יומיומית של טיפול וסיוע לילדים והורים".

לאחר קבלת המכתב, סמוך לכניסת השבת, שוחח שר הפנים עם רעיית ראש הממשלה, והבהיר לה כי לפי השקפתו, ההחלטה בנושא ילדי העובדים הזרים נובעת מתוך דאגה לעתיד עם ישראל ומדינת ישראל. בשיחתם אמר ישי לאשת רה"מ כי קיימת ועדת חריגים שהוא עומד בראשותה, אשר משמשת לדיון במקרים בודדים, והזמין אותה להגיש לוועדה בקשות במקרים פרטניים.

בתחילת החודש אישרה הממשלה את המלצות הוועדה הבין-משרדית בעניין מעמד ילדי העובדים הזרים. משמעות ההחלטה היא שכ-800 מתוך 1,200 ילדי העובדים הזרים יישארו בארץ, ושכ-400 יגורשו. הילדים שיישארו בארץ הם כאלה ששהו בה לפחות חמש שנים, דוברים את השפה העברית, לומדים במערכת החינוך הממלכתית והוריהם שוהים בארץ כחוק. עוד נקבע, כי ילדים שלא נולדו בישראל יהיו זכאים למעמד רק אם הגיעו לארץ טרם מלאו להם 13 שנים.

עדכון ראשון: 20:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully