וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים בהתרסקות מטוס קל ליד רחובות

אריאל נוי וגיל סימה

15.8.2010 / 0:04

שני בני אדם נהרגו לאחר שמטוס מסוג אולטרה לייט שבו טסו התרסק בשדה פתוח סמוך לקיבוץ קבוצת שילר בשפלה. פרמדיק לוואלה! חדשות: "המטוס היה מרוסק כמו רכב אחרי תאונה, הוא היה מעוך לגמרי". נסיבות האירוע נבדקות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: דורון שטיין)

שני בני אדם נהרגו אתמול (שבת) בהתרסקות מטוס קל מסוג אולטרה לייט בשדה פתוח ליד קיבוץ קבוצת שילר בשפלה. שני הנוסעים - יצחק הורן, בן 53 מחולון, ואלי אלעזר משה, בן 43 מאזור - נלכדו במטוס לאחר התרסקותו, וצוות טיפול נמרץ של מד"א קבע את מותם. הצוות, בסיוע כוחות כיבוי, חילצו את גופות השניים ופינו אותן מזירת ההתרסקות.

מנהל התעופה האזרחי פתח בחקירת נסיבות האירוע. יעקב רז, החוקר הראשי של המנהל, מסר כי ייתכן שסיבת האירוע היא תקלה טכנית. לדבריו, "אנחנו לא יודעים כעת מהי הסיבה, ייתכן שמדובר בתקלה טכנית. בשעות הבוקר נוציא את המטוס מהזירה, נבדוק את החלקים ובשיטת האלימינציה נגיע לסיבה". רז הוסיף כי לא התקבל כל דיווח חריג על תקלה שאירעה במהלך הטיסה. הוא ציין כי "מדובר במטוס אולטרה לייט מסוג 'זאנר' שהמריא ממנחת בראשון לציון. אני מניח שהוא טס טיסת ניווט עם טייס ונוסע לידו, כשהשמועה היא שהשניים עשו הקפות. בשלב זה אנו מעריכים שהמטוס פגע בקרקע במהירות גבוהה ובזווית אנכית".

רוני אברהם, פרמדיק של מד"א היה בין הראשונים שהגיעו לזירת ההתרסקות, בכביש עוקף רחובות ליד תל נוף, שער 3. הוא סיפר לוואלה! חדשות כי "ראינו מטוס שהתרסק בתוך שדה חרוש. הטייסים היו לכודים בתוך המטוס, ולא היתה לנו אפשרות להגיע אליהם". הוא הוסיף כי "המטוס היה מרוסק כמו רכב אחרי תאונה, הוא היה מעוך לגמרי". עוד נמסר כי צוות כיבוי אש חילץ את הלכודים, ולאחר החילוץ נקבע מותם של השניים.

לפני כחודש נפצע טייס מטוס קל, לאחר שמטוסו פגע בכבל חשמל והתרסק ליד צומת שריגים מדרום לבית שמש. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה את הטייס הפצוע במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בעיר, כשהוא סובל מפגיעות בפנים ובגפיים. אולם מצבו הידרדר והוגדר לאחר מכן כקשה.

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני.

עדכון ראשון: 19:40.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully