וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעורבות בניהו במינויים חרגה מגבול תפקידו"

יהושע בריינר

14.8.2010 / 16:45

על רקע הפרסום בדבר חקירתו בפרשת ”מסמך גלנט”, טוענים גורמים במערכת הביטחון כי מעורבותו של דובר צה”ל במינויים ”חרגה מגבולות תפקידו”. מקורבי בניהו טוענים מנגד כי ההאשמות בדבר מעורבותו בפרשה נועדו כדי לפגוע דרכו ברמטכ”ל

"אבי בניהו כבר מזמן איננו רק דובר. המעורבות שלו בנושאים של מדיניות ושיבוצים מאז ומתמיד חרגה מגבולות תפקידו המקורי", כך אמרו בצהריים (שבת) גורמים במערכת הביטחון על רקע הפרסום לפיו דובר צה"ל, תת-אלוף אבי בניהו, נחקר שלוש פעמים במשטרה במסגרת פרשת "מסמך גלנט".

גורמים בצה"ל אמרו עוד, כי כבר לאחר פרסום המסמך החשד המיידי נפל על בניהו כמי שיש לו חלק בפרשה. "בניהו הרחיק לכת עד כדי כך שהוא לקח את דעותיו הפרטיות למגרש שאסור לו להיות בו", אמרו הגורמים.

לדברי גורמים שונים, חלקם בצה"ל וחלקם במערכת הביטחון, כחלק מהיחסים המתוחים בין אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לרמטכ"ל גבי אשכנזי, לקח בניהו צד ברור בפרשה, וזאת על מנת למנוע את מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. חלק מההערכות מדברות על כך שבניהו קשור להדלפת המסמך שהגיע לידי ערוץ 2, אולם לא הוא זה שכתב אותו.

כמו כן, על פי ההערכות, העובדה כי בימים שקדמו לפרסום היו כאלה שהשוו בין התנהגותו של אשכנזי לזו של שר החוץ לשעבר דוד לוי, רק מחזקת את העובדה שלבניהו קשר למסמך. "כבר מהרגע הראשון היה ברור מי עומד מאחורי הדלפת המסמך", אמרו הגורמים.

"יש להמתין לתום החקירה"

חבריו של בניהו הגיבו לדברים ואמרו כי מטרת אותם מקורות אנונימיים שאמרו את הדברים נגדו היא לפגוע ברמטכ"ל עצמו ובצה"ל דרך דובר צה"ל. "קודם כל יש לחקור האם המסמך שפורסם הוא מזויף או אותנטי, שנית לבדוק מי עומד מאחוריו ורק במקום השלישי יש לחקור מי הדליף אותו", אמרו מקורבי בניהו.

לדבריהם, מבלי להתייחס לשאלה האם בניהו אכן נחקר בפרשה, יש לזכור שבשבוע של חקירה סביר להניח שאנשים רבים ששמותיהם הוזכרו בפרשה ייחקרו או ימסרו עדות. "בניהו הוא דובר צה"ל מהמוערכים שהיו, והוא זוכה להערכת המטה הכללי והציבור כולו", אמרו חבריו.

חבריו של בניהו הוסיפו, כי "הניסיון לפגוע ברמטכ"ל באמצעותו לא יצלח. מוצע לכל הגורמים במערכת הביטחון ומחוצה לה להמתין בסבלנות עד לתום החקירה. יושרו, אמינותו ומקצועיותו של בניהו שמלווים אותו שנים ארוכות ימשיכו ללוות אותו גם בעתיד. בניהו משמש בתפקיד ממלכתי ולא ייגרר להכפשות ולהשמצות הללו, והוא יודע בדיוק את מקורם".

בדובר צה"ל סירבו להגיב לדברים והפנו לתגובה שנמסרה בעקבות הפרסום על חקירתו של בניהו. בהודעה מדובר צה"ל נכתב, כי "כפי שהתחייב הרמטכ"ל בהודעה שפורסמה, בצה"ל ישתפו פעולה באופן מלא ובלתי מסוייג ככל שיידרש על מנת להגיע לחקר האמת. בצה"ל לא מוסרים פרטים כלשהם לגבי מוסרי העדויות וכל שאלה בעניין זה יש להפנות למשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully