וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הסכסוך עם ישראל תמיד יהיה קיים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.8.2010 / 12:17

ראש ממשלת סוריה מוחמד נאג'י אל עטרי אמר כי "הסכסוך עם ישראל תמיד יהיה קיים". עוד אמר כי "ביטחונה של לבנון כרוך בביטחון הלאומי שלנו"

ראש ממשלת סוריה מוחמד נאג'י אל-עטרי אמר כי "הסכסוך עם ישראל תמיד יהיה קיים" והבהיר כי התגובה הלבנונית החריפה "למתקפות הישראלית על לבנון" הפתיעה מאד את ישראל. בראיון שהעניק לאתר חדשות סורי אמר עוד אל-עטרי כי ארצו מעוניינת ביציבותה ובביטחונה של לבנון "שכן הביטחון שלה כרוך בביטחון הלאומי שלנו".

"המתקפה האחרונה של ישראל בדרום לבנון הייתה מבחן לצבא לבנון", אמר עוד אל-עטרי שציין שתגובת הצבא הלבנוני "הביכה" את ישראל משום שעד כה היא לא הורגלה לתגובה מצד לבנון. "הם חשבו שהם יכולים להיכנס ללבנון כפי שהם רוצים. אני חושב שהתגובה הזו מוכיחה את הכישלון של המדיניות הישראלית", הוסיף.

שלשום איים ראש ממשלת סוריה על ישראל באמרו כי היא "יודעת שאם היא תנסה להיכנס לעימות עם סוריה, היא תשלם מחיר כבד". בראיון שהעניק לעיתון תימני במהלך ביקורו בצנעא אמר עוד כי האויב המרכזי של האומה הערבית והאיסלמית "הוא ישראל" וכי גורמים בינלאומיים משתפים עימה פעולה כדי שתשיג את שאיפותיה במזרח התיכון.

הוא הוסיף ואמר עוד כי אין שום תועלת בשלב זה בניהול משא ומתן עם ישראל. "רק התנגדות שנתמכת בעמדה ערבית חזקה מסוגלת לחייב את ישראל לנהל משא ומתן באופן רציני", אמר. הוא הוסיף כי על ישראל להכיר בכך שרמת הגולן שייכת לסוריה: "אין מתווך הוגן בין סוריה לישראל מלבד טורקיה אולם ישראל אינה מעוניינת בה כמתווכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully