וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס מחקה כחצי מיליארד דולר משווייה

ניר צליק

14.8.2010 / 8:27

יום שישי ה-13 של קומברס: מניית החברה צנחה בוול סטריט בכ- 31.8%% על רקע הודעת החברה הלילה. שווייה של קומברס נחתך בחצי מיליארד דולר

מניית קומברס צנחה בוול סטריט בכ-31.8% במחזור גדול פי 32 מהרגיל על רקע הודעת החברה הלילה. שווייה של קומברס נחתך בחצי מיליארד דולר.

"אלו זמנים מאתגרים", כתב אנדרה דהן, מנכ"ל קומברס, לעובדי החברה במכתב שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית הלילה. ואכן, ענקית הבילינג הישראלית שלא פירסמה דו"חות כספיים מעל יותר מארבע שנים בגין פרשת הבקדייטינג בחברה ממשיכה לדמם מזומנים, ודוחה שוב את פרסום הדו"חות הכספיים מאוגוסט לספטמבר.

דהן כתב כי החברה סבלה מחולשה בהזמנות למוצרים במחצית הראשונה של השנה, אך כי יש התאוששות במחצית השנייה ורמת ההזמנות צפויה להיות דומה לשנה הקודמת או טובה במעט. בנוסף, סבלה החברה מתזרים מזומנים שלילי ברבעון הראשון והשני.

בעקבות הקשיים בחברה, החברה תערוך תוכנית קיצוצים בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון, עד סוף השנה הנוכחית, תחתוך קומברס כ-45 מיליון דולר בהוצאות התפעול, כך שהחברה צפויה לפטר עשרות עד מאות עובדים. בשלב השני החברה תבנה מחדש את הארגון בצורה טובה יותר וצפויה לחסוך סכום דומה תוך 12-18 חודשים. קומברס מעסיקה כ-4,000 עובדים, מתוכם כמעט מחצית בישראל.

דהן כותב לעובדי החברה כי רוב הקיצוץ יעשה באמצעות קיצוץ בהיקף הצוותים בחברה, וכי "זה חשוב לתמוך בתהליך דרך צוות מגובש ולצאת כעסק חזק יותר" ומבקש מהעובדים שבזמן התהליך הם "יישארו ממוקדים במחויבויות ובשירות הלקוחות". עם זאת, קשה להאמין כי עובדי החברה יוכלו לתפקד כרגיל כשחרב הפיטורים מונחת על צווארם.

מצפה לעתיד בהיר יותר

קופת המזומנים של קומברס נפלה מ-371.3 מיליון דולר בסוף אפריל ל-327.4 מיליון דולר בסוף יולי, ולעומת 448.4 מיליון דולר בסוף ינואר. אם לוקחים בחשבון כי חלק נכבד מהקופה נמצא בחברות הבנות בקבוצה ולא בקומברס עצמה, מצוקת המזומנים של קומברס חריפה אף יותר. אחת ההשקעות הבעייתיות של קומברס היא באיגרות חוב מסוג ARS, כאשר ערכן הנקוב של האיגרות שבידי החברה הוא 133.5 מיליון דולר, אולם שוויין על פי הערכות הוא כעת רק 69.3 מיליון דולר. החברה מכרה איגרות חוב מסוג ARS בשווי 40.6 מיליון דולר בתקופה האחרונה.

החברה חוזה כי עד סוף אפריל 2011 תצטמק הקופה ל-100 מיליון דולר בלבד במזומן ושווי מזומן, כאשר אם היא לא תצליח באחת מהיוזמות לגיוס מזומנים, יחסרו לה כ-50 מיליון דולר לפעילותה ל-12 החודשים שיסתיימו בינואר 2012.

את הנפילה בהיקף קופת המזומנים מסבירה החברה: 39.1 מיליון דולר נשרפו על עריכת הדו"חות המחודשת ברבעון הנוכחי, 17.7 מיליון דולר נשרפו על הסכם הפשרה עם משקיעי החברה שתבעו אותה בגין פרשת הבקדייטינג, 2.5 מיליון דולר נשרפו על שינוי ארגוני ופיטורים.

בנוסף, שכרה החברה את גולדמן סאקס כיועץ פיננסי במטרה לבחון אפשרויות לגיוס מזומנים. ההערכות בעבר דיברו על כך שהחברה תאלץ להיפרד מחלק מאחזקותיה בחברות הבנות, ורינט, אולטיקום וסטארהום, כאשר אולטיקום נמצאת ככל הנראה על המדף ואילו באשר לורינט, קומברס כבר ביקשה להכין תשקיף למכירת 10% מאחזקותיה בחברה (2.8 מיליון מניות) – בשווי של כ-60 מיליון דולר.

דהן כותב בשורות האחרונות של המכתב כי הוא "מצפה לעתיד בהיר יותר עבור קומברס מהמחצית השנייה ולשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully