וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות

ניר צליק

13.8.2010 / 23:17

על רקע החשש מהאטה כלכלית גלובלית נסגר שבוע המסחר בוול סטריט בירידות. הנאסד"ק ירד ב-0.8 אחוז ומדד הדאו ג'ונס איבד 0.2%

יום המסחר האחרון של השבוע הסתיים בירידות שערים על רקע החשש להאטה כלכלית גלובלית ונתוני מקרו מעורבים. דאו ג'ונס איבד 0.2% ל-10,303 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.8% ל-2,173 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.4% ל-1,079 נקודות. בסיכום שבועי איבד דאו ג'ונס 3.3%, נאסד"ק החסיר 5% ו-S&P 500 נחלש ב-3.8%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.047% ל-2.69%.

בזירת המקרו, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי רויטרס עלה בתחילת אוגוסט לרמה של 69.6 נקודות לעומת 67.8 נקודות ביולי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 68.8 נקודות. רמתו הממוצעת של המדד בחמש השנים שקדמו לכניסת כלכלת ארה"ב למיתון בדצמבר 2007, היתה 89 נקודות.

עוד בחזית המקרו היום: מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה ביולי ב-0.3% - העלייה החדה ביותר זה שנה - כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והדלק, עלה ב-0.1% - בהתאם לתחזיות.

הצמיחה באירופה תעודד המשקיעים

המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו בחדש שעבר ב-0.4% לאחר ירידה של 0.3% ביוני - כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 0.5% לאחר ירידה של 0.5% שעליה דווח במקור בחודש ביוני, ואשר תוקנה היום לירידה של 0.3%. בניכוי מכירות הרכב והדלק, נרשמה ירידה של 0.1% במכירות הקמעוניות ביולי.

הכלכלן האמריקאי הנודע רוברט שילר, מיוצרי מדד מחירי הבתים קייס-שילר ואחד מכלכלני הנדל"ן המובילים בארה"ב, אמר כי הסיכויים למיתון חוזר בארה"ב גבוהים כעת מ-50%, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. שילר, פרופסור באוניברסיטת ייל, ציין כי שיעור האבטלה הגבוה בארה"ב הוא הגורם העיקרי לקשיים הכלכליים של ארה"ב. לדבריו, לבנק הפדרלי אוזלת התחמושת כדי להילחם במיתון חוזר, ולכן הקונגרס צריך אף הוא להתגייס למאבק באבטלה הגואה.

עם זאת, הצמיחה באירופה עשויה לעודד את המשקיעים. כלכלת גוש היורו התרחבה ברבעון השני בקצב המהיר ביותר זה ארבע שנים - עם צמיחה בשיעור של 1%. בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, צמחה כלכלת גוש היורו ב-1.7%. הנתונים היו גבוהים מתחזיות האנליסטים, שציפו לצמיחה רבעונית של 0.7% ולצמיחה שנתית של 1.4%. כלכלת גרמניה צמחה ברבעון השני ב-2.2% בהשוואה לרבעון הראשון - גבוה מתחזיות האנליסטים שציפו לצמיחה של 1.4%.

ענקית התוכנה אורקל (-1.22% , 22.66) תובעת את גוגל בשל הפרת זכויות יוצרים ופטנטים בפיתוח תוכנת הסמארטפונים הפופולרית אנדרואיד. בתביעה, שהוגשה ביום חמישי בבית משפט פדרלי בקליפורניה, נטען כי גוגל "ביודעין, במישרין ובאופן חוזר ונשנה הפרה את זכויות הקניין הרוחני של אורקל הקשורות לג'אווה", בפיתוח האנדרואיד, כך מסרה דוברת אורקל קארן טילמן בהצהרה. "התביעה דורשת פיצוי הולם".

ריסרץ' אין מושן (RIM) הקנדית מבקשת לקבל לקבל יחס הוגן מהרגולטורים המעוניינים בגישה לנתוני לקוחותיה, לאחר שממשלת הודו איימה כי תגביל חלק משירותי הבלקברי על רקע סוגיות אבטחה. הגישה שיש לרגולטורים למידע של שירותי בלקברי אינה צריכה להיות גדולה יותר מזו שניתנת על ידי חברות המספקות שירותים דומים, כך מסרה אתמול החברה. תגובת ריסרץ' אין מושן באה בעקבות החלטת הודו להציב תאריך יעד, ה-31 באוגוסט, לפיתרון סוגיות האבטחה.

במניות הישראליות, קומברס (-31.7% , 4.9), ספקית הפתרונות לתעשיית הטלקום, התרסקה במסחר לאחר שדיווחה לרשות ניירות ערך האמריקאית כי היא צפויה לפטר בתקופה הקרובה עובדים על רקע כוונותיה לחתוך את הוצאות התפעול בכ-45 מיליון דולר. בנוסף, תבחן החברה אפשרויות מימון שונות באמצעות הבנק גולדמן סאקס שנשכר לייעץ לה פיננסית, על רקע מצוקת המזומנים לה היא נקלעה. החברה אף דחתה את פרסום חלק מדו"חותיה הכספיים מאוגוסט לספטמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully