וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: מיטשל מתווך גרוע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.8.2010 / 16:32

העיתון הכוויתי 'אל ג'רידה' ציטט גורם ישראלי בכיר אומר כי השליח למזה"ת מיטשל מנהל באופן גרוע את שיחות הקרבה. לדבריו, מיטשל משלה את הפלסטינים מתוך לחץ להביא הישגים

"השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל מנהל באופן גרוע את שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים והוא הסיבה שהמגעים הגיעו למבוי סתום" – כך אמר היום (שישי) גורם ישראלי בכיר לעיתון הכוויתי 'אל-ג'רידה'. על פי המקור, נתניהו אמר למיטשל בפגישתם שלשום בירושלים כי הוא דוחה את התנאים המוקדמים של הפלסטינים, ולפיהם ישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותקבל את גבולות 67'.

על פי המקור, נתניהו אמר למיטשל: "למה שלא נלך למשא ומתן הישיר בלי סיכומים מראש ובלי בסיסי עקרונות?". מקורביו של נתניהו אמרו עוד לעיתון כי מיטשל יודע היטב כי ישראל מסרבת להצבת תנאים מוקדמים לשיחות הישירות והוסיפו כי הופתעו ממיטשל: "ישראל לא הופתעה מעמדת הרשות אלא מהתנהלותו של מיטשל שיודע היטב שישראל אינה מוכנה לתנאים הפלסטינים מסיבות ביטחוניות, קואליציוניות ופוליטיות".

"מדוע מיטשל משלה את הפלסטינים שישראל תקבל את הדרישות הללו? מדוע הוא מפיח בהם תקוות? הרי הכול יכול להוביל למשבר ולאלימות אם התקוות הללו יתבדו", תהו המקורות. יועציו של נתניהו צוטטו עוד בעיתון כשהם תוקפים קשות את מיטשל באמרם שהוא אינו חושב עד הסוף "אלא מחליט על פי הערכות שגויות ומבלי לבחון לעומק את המצב עם ישראל ולהבין את עמדתה".

גורם בכיר צוטט בכתבה באמרו כי "מיטשל לחוץ להביא לנשיא אובמה הישגים כלשהם במזרח התיכון". גורם בלשכתו של נתניהו הוסיף כי ראש הממשלה "ימשיך לנהל מגעים עם הממשל האמריקאי דרך ערוצים נוספים מלבד מיטשל כדי להציג את העמדה הישראלית ולנסות להתגבר על הכישלונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully