וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסראללה לא יעביר ראיות הנוגעות לרצח חרירי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.8.2010 / 9:24

לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, אנשי הארגון לא מתכוונים להעביר לידיו של החוקר הבינלאומי החוקר את רצח חרירי, את המידע שחשף בתחילת השבוע המזכ"ל נסראללה

"חיזבאללה לא ייענה לדרישתו של החוקר הבינלאומי בתיק רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי להעביר לידיו את המידע שהציג בתחילת השבוע מזכ"ל הארגון חסן נסראללה" – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון הלבנוני 'אל-אחבאר' המזוהה עם חיזבאללה. נסראללה, כזכור, הציג במסיבת העיתונאים בתחילת השבוע מידע לפיו ישראל מעורבת בחיסול חרירי.

מקורות המקורבים לחיזבאללה אמרו לעיתון כי עמדת הארגון בנוגע לבקשתו של החוקר הבינלאומי ברורה. "אין בכוונת חיזבאללה לשתף פעולה עם בית דין בינלאומי שאינו נותן בו אמון", מסרו. לדברי המקורות, חיזבאללה מוכן להעביר את המידע שברשותו לרשויות בלבנון ולכל גורם מהימן אחר אולם לא לוועדת החקירה הבינלאומית.

בית הדין הבינלאומי בהאג החוקר את ההתנקשות בחייו של רפיק חרירי בשנת 2005, ביקש השבוע מנסראללה את הראיות המעידות לדבריו על מעורבות ישראל ברצח. דרישה זו מגיעה לאחר שביום שלישי האשים נסראללה את ישראל במעורבות בהתנקשות. מזכ"ל חיזבאללה ייחס לישראל מעורבות בהתנקשות בחרירי על בסיס תמונות ששידר לטענתו מזל"ט ישראלי שחג בשמי ביירות שעות ספורות לפני התקרית.

העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח אתמול כי ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, בנו של רפיק חרירי, אמר למקורביו כי על הוועדה החוקרת את רצח חרירי "לבחון ברצינות" את טענותיו של נסראללה. בעיתון דווח, כי חרירי אמר ש"אם יתברר שממצאיו של נסראללה מחייבים לחקור גם את ישראל אך היא תסרב לכך – היא תהפוך מנאשמת למורשעת". על פי הדיווח, חרירי אמר למקורביו עוד כי טענותיו של נסראללה "חשובות מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully