וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב בכניסת תקנות הרעש החדשות לתוקף

אריאל נוי

13.8.2010 / 5:57

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה דחה את כניסתן של תקנות הרעש החדשות לתוקף בחודשיים עד לתיאום ואישור עם הרשויות המקומיות. זאת בעקבות התנגדות לתקנות במתכונתן החדשה

הישג זמני לשלטון המקומי: נדחו "תקנות הרעש" אשר קידם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן (ליכוד) עד שתובא הצעת פשרה המקובלת על הרשויות המקומיות. יו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה, חבר הכנסת דוד אזולאי (ש"ס), קיבל את עמדת מרכז השלטון המקומי ודחה את תקנות הרעש, כמו גם את עליית מחירי היטל ההטמנה, בחודשיים, עד לתיאום ואישור עם הרשויות המקומיות.

לפי התקנות שפורסמו במרץ וייאסר השימוש בנפצים וזיקוקים. הפעלת זיקוקים תותר רק באתרים המרוחקים לפחות אלף מטרים מאזור מגורים. על עבודות שיפוץ יוטלו מגבלות מחמירות יותר ויגדל מספר השעות שבהן אסור יהיה לבצע אותן. על השימוש באמצעי כריזה ומגבירי קול יוטל איסור בשעות הצהריים והלילה, ותותר הפעלת אמצעים אלה רק בימי חג או לזמן קצר במוסדות חינוך. בנוסף לפי התקנות ייאסר על אדם לצעוק או לשיר באופן הגורם הפרעה לאדם הנמצא בדירה אחרת בשעות הצהריים והלילה.

המרכז השלטון המקומי פעל לדחות את התקנות, במטרה להקים צוות משותף לרשויות המקומיות ולמשרד להגנת הסביבה על מנת להתאים את התקנות לצרכים העולים מאילוצי השטח ועם זאת, להמשיך ולדאוג לאיכות חיי התושבים.

פרסום התקנות החדשות עורר את חמתם של רבים וביניהם מפיקים ואנשי תרבות החוששים מפגיעה אנושה בחיי התרבות, בעקבות איסור הפעלת רמקולים במקומות ציבוריים וכן סיום שעת ההופעות ב - 22:00 בלילה במקום בחצות. ראשי הערים הלינו על הגבלת שעות פינוי האשפה. אחת הדרישות לפי התקנות החדשות היא לאחר את איסוף האשפה ולהתחיל רק בשעה 07:00 בבוקר, מה שעשוי ליצור עומסי תנועה כבדים בתוך ערים במהלך כל שעות היום, כך טענו. התקנות החדשות לא התקבלו בשמחה גם בחינוך הבלתי פורמאלי, לרבות מועדוניות ותנועות נוער שגם עליהם נאסר להרעיש בין שתיים לארבע. בעקבות הפגיעה העתידית בחינוך הבלתי פורמאלי, פנו ראשי הרשויות גם לשר החינוך גדעון סער, על מנת שיפעל לטובת הנושא וימנע את הפגיעה בילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully