וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: חדד שוחרר תמורת אסירים פלסטיניים

אופק עיני

13.8.2010 / 0:04

שלושה ימים לאחר שרפאל חדד שב לארץ, חושף סייף אל-איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב, כי ההסכם לשחרורו של חדד כולל שחרור של אסירים פלסטיניים. "מי שהפיק תועלת הם אחינו הפלסטינים בעזה"

"הישראלי שנעצר בלוב שוחרר על רקע הסכם שכולל שחרור אסירים פלסטיניים והקלה בהגשת סיוע לפלסטינים", כך חשף אתמול (חמישי) בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, סייף אל-איסלם, במסיבת עיתונאים. קדאפי הבן הפריך את השמועות כי הישראלי ששוחרר, רפאל חדד, הינו מרגל ישראלי, ואמר כי "לוב עצרה אדם תוניסאי שנושא תעודת זהות ישראלית, אולם לא מדובר במרגל".

קדאפי הבהיר כי "ישראל לא שולחת מרגלים עם דרכונים ברורים הכוללים את השמות והפרטים שלהם, כפי שהיה במקרה של רפאל חדד שנעצר על ידי השלטונות בלוב כשהוא מצלם מספר מקומות". הוא ציין כי חדד "היה מעורב בסביבה בה הוא נמצא בלוב והכיר אנשים. הוא הגיע לכאן במטרה לצלם בתים וקברים של יהודים".

קדאפי סיכם כי "מי שהפיק תועלת מהעניין הזה הם אחינו הפלסטינים בעזה, כאשר ישוחררו אסירים פלסטיניים תמורת שחרור הישראלי. העסקה עודנה מתבצעת".

"הלובים פעלו בצורה אחראית"

השבוע שחררו שלטונות לוב את חדד, אזרח ישראלי בן 40 מירושלים, שהיה עצור במשך חמישה חודשים במדינה. שר החוץ, אביגדור ליברמן, פעל לשחרורו של חדד באמצעות קשריו עם המיליארדר היהודי-אוסטרי מרטין שלאף, המקושר לשליט לוב, מועמר קדאפי.

חדד הוא בעל אזרחות ישראלית וטוניסאית והוא יצא בחודש מרץ, בשליחות אגודת יוצאי לוב לצלם אתרים יהודיים בארץ מוצאם, אך משהגיע למדינה נעלמו עקבותיו. משפחתו פנתה למשרד החוץ שניסה לשחרר אותו באמצעות גורמים אמריקאים וצרפתים, אך ללא הצלחה.

לאחר שחרורו ערך שר החוץ מסיבת עיתונאים בה התייחס לנסיבות שחרורו של חדד ואמר כי "אני רוצה להודות גם ללוב. אני חושב שזה היה מאוד לא פשוט. הם התנהלו בצורה מאוד אחראית. לא ניתן לומר הרבה אבל הדרישות שלהם היו מאוד סבירות, אחראיות והגיוניות. אנחנו נכבד את דרישותיהם ומותר לומר כי הדרישות היו במישור הפלסטיני וכל מה שהתחייבנו אנחנו נעמוד בו. מצדם של הלובים זאת בהחלט הייתה הפתעה לטובה והתנהגות מאוד אחראית".

עדכון ראשון: 23:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully