וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חרדי מואשם בהונאת פונזי במיליונים

12.8.2010 / 22:39

אליהו ויינשטיין, חבר הקהילה החרדית בניו ג'רזי, מואשם בהונאת פונזי בתחום הנדל"ן בהיקף של כ-300 מיליון דולר. בין קורבנותיו גם חברי הקהילה החרדית בארה"ב ובישראל

אליהו ויינשטיין, חבר הקהילה החרדית בניו ג'רזי, מואשם בהונאת פונזי בתחום הנדל"ן בהיקף של כמעט 300 מיליון דולר שקורבנותיה היו חברי הקהילה החרדית בארבע מדינות בארה"ב ובישראל, לפי אישומים שהוגשו נגדם היום בארה"ב. ויינשטיין, בן 35, נעצר הבוקר (חמישי) בביתו על ידי סוכני הבולשת הפדרלית (FBI).

ויינשטיין, אשר הציג את עצמו כמשקיע נדל"ן ואשר שימש בעבר כאיש מכירות של מכוניות משומשות, ניצל לפי החשד את קשריו בקהילה החרדית בניו ג'רזי, ניו יורק, פלורידה וקליפורניה, וכן במקומות אחרים בעולם בהם ישראל ובריטניה, כדי לשכנע משקיעים מהקהילה לרכוש או להשכיר נכסים.

ויינשטיין הציג בפני המשקיעים מצג שווא לפיו יוכלו לגרוף רווחים נאים בתוך זמן קצר מהשקעה בנכסים, על בסיס הטענה כי הנכסים אמורים להירכש בעתיד הקרוב. בפועל, הקונים שהיו אמורים לרכוש כביכול את הנכסים היו שותפים אחרים בהונאה. אישומים בפרשה הוגשו גם נגד ולדימיר סיפירוב מניו יורק.

ויינשטיין ניצל את הכספים שקיבל מהמשקיעים כדי לרכוש בין השאר חפצי יודאיקה עתיקים בשווי 6.2 מיליון דולר, ותכשיטים ואוסף שעונים בשווי 7.6 מיליון דולר. הפריטים שנרכשו בכספי ההונאה אוחסנו בהמשך בניו יורק, ניו ג'זרי, פלורידה, וכן בישראל.

בין קורבנות ההונאה היה גם בנק בעיר שיקגו, אשר נפל קורבן להונאה בהיקף של שישה מיליון דולר, וכן משקיע מבריטניה, שאותו הונו בהיקף של 4.8 מיליון דולר. לפי האישומים, השתמש ויינזטיין בעסקות נדל"ן ותרומות לצדקה ולארגונים יהודים כדי להסתיר את ההונאה, ועורך דין של אחד הקורבנות טען כי ויינשטיין העביר לא פחות מ-140 מיליון דולר למוסדות צדקה וארגונים אחרים במסגרת ההונאה.

אחד המשקיעים שנפלו קורבן להונאה הכתיר את ויינשטיין בתור "ברנרד מיידוף הבא", ואחרים סיפרו כי נותרו חסרי כל בעקבות ההונאה, לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט. מנגד, טוען ויינשטיין כי הפסיד את כספי המשקיעים בעקבות התפוצצות בועת הנדל"ן בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully