וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל לשכת רה"מ: משרד החוץ ינתק קשר עם המוסד

12.8.2010 / 20:05

לאחר שלשכת ראש הממשלה הורתה למוסד לטפל בביקורו המתוכנן ביוון על מנת "לשבור" את שביתת עובדי משרד החוץ, הורו בוועד העובדים לאנשי המשרד לנתק כל מגע עם נציגי המוסד. "נתניהו עשה צעד לא דמוקרטי"

"ועד העובדים של משרד החוץ הוציא הערב (חמישי) הנחיה לכל נציגי משרד החוץ בעולם לנתק כל מגע עם נציגי המוסד, כולל טיפול בשליחים בחו"ל ובעניינים רגישים", כך אמר לוואלה! חדשות, חבר ועד העובדים, יעקב ליבנה. ההנחיה שהעביר הוועד לעובדי משרד החוץ התקבלה לאחר שלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשה "לשבור" את שביתת עובדי משרד החוץ והנחתה את אנשי המוסד לטפל בביקורו הצפוי ביוון.

ליבנה הגדיר את האקט של עירוב המוסד בביקורי ראש הממשלה כ"דבר חמור מאוד. כאשר ראש הממשלה משתמש בארגון ממלכתי ביטחוני כדי לנסות לשבור שביתה חוקית במדינת ישראל, זהו אקט מצער ולא דמוקרטי, שכמותו לא נעשה מאז שנת 1951 בשביתת הימאים". עוד אמר ליבנה כי "לראש הממשלה יש דרכים חוקיות להתמודד עם השביתה. ועד העובדים פנה להסתדרות בעניין".

הערב נודע כי בעקבות העיצומים, הוחלט כי לשכת ראש הממשלה והמוסד הם אלו שיארגנו ויטפלו בביקורו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביוון בשבוע הבא. מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי "מדובר בביקור ממלכתי בעל חשיבות בילטראלית מדינית וביטחונית ראשונה במעלה. זאת על רקע שינוי המצב הגיאופוליטי באגן הים התיכון. כמו במקרה של איומי משרד החוץ לבטל את ביקור ראש הממשלה בארצות הברית, גם כאן הוחלט שהביקור יתקיים".

כזכור, ועד העובדים של משרד החוץ ביקש לשבש את ביקורו של ראש נתניהו בוושינגטון, כחלק מהעיצומים עליהם הכריז בדרישה לשיפור תנאי השכר של הדיפלומטים הישראלים. בהודעה שפרסמו העובדים נכתב כי "במסגרת העיצומים הופסק הטיפול בכל הביקורים של שרים ומשלחות בארץ ובחו"ל, כולל ביקורו המתוכנן בשבוע הבא של ראש הממשלה בארה"ב. בנוסף ישנו טיפול חלקי של הענקת אשרות וטיפול קונסולרי בנציגויות ישראל בעולם ובמטה בארץ. מתוך אחריות לאומית, החליטו העובדים להמשיך כסדרו את הטיפול המדיני וההסברתי במשטים הימיים לעזה, בטיפול בישראלים שנקלעו למצוקה ברחבי העולם, ובנושאים נוספים שיש בהם משום פיקוח נפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully