וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רה"מ נלחץ ונתקענו עם 4 מיליון חיסונים"

אריאל נוי

12.8.2010 / 16:53

לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז על סיום מגפת שפעת החזירים, מיהרו בארגון אומ"ץ להביע תרעומת על רכש החיסונים שאישר בנימין נתניהו. "מה יעשו עם 4 מיליון חיסונים מיותרים בעלי תוקף של שנה וחצי?"

לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז אתמול באופן רשמי, כי מגפת שפעת החזירים הסתיימה, הביעו היום (חמישי) בארגון אומ"ץ כעס על תפקוד המדינה וראש הממשלה בנימין נתניהו בטיפול במגיפה. אריה אבנרי, יו"ר הנהלת אומ"ץ, פנה לראש הממשלה המכהן גם כשר הבריאות במכתב חריף, בו שאל את נתניהו "מה באמת שיעור אזרחי המדינה שהתחסנו בפועל נגד שפעת החזירים? מהי כמות החיסונים שנותרה ומה בכוונת משרד הבריאות לעשות במלאי שנותר?".

אבנרי מסר לוואלה! חדשות כי "רק 3-4% אחוזים מהציבור חוסנו. הייתה החלטה שהתקבלה תוך פאניקה גדולה. כמות החיסונים שנרכשה הייתה אדירה, ובשווי של כמעט 400 מיליון שקלים. למזלנו הציבור לא נסחף אחרי הפאניקה". עוד אמר אבנרי כי "תוקף החיסון הוא חצי שנה בלבד. מה מתכוונים לעשות במשרד הבריאות? מדוע הם מתעלמים מהנחיות ברורות לציבור?"

לפני כשבועיים הודיע סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי "משרד הבריאות עשה שגיאה בכל מה שקשור לשפעת החזירים" ולדבריו במשרד שילמו על זה מחיר כבד. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לפניית אומ"ץ כי "בישראל חוסנו כ- 650,000 איש נגד שפעת H1N1. ברשות משרד הבריאות נותרו כ- 4 מיליון חיסונים ובעתיד הקרוב יוחלט מה לעשות בחיסונים אלה".


במרץ 2009 התפרצה מגפת שפעת החזירים בצפון אמריקה, ומשם התפשטה לשאר רחבי העולם. הנגיף התגלה לראשונה בארה"ב כחודש אחרי ודווחה לראשונה במקסיקו סיטי. באירוע זה הועבר הנגיף מאדם לאדם ללא קשר למגע עם חזירים, אלא באמצעות מגע עם חולה. בתחילה המחלה באופן בלתי רשמי בשם "שפעת חזירים", בשל השערה כי מקור הנגיף מחולל המחלה בנגיפי שפעת החזירים. מקרים רבים דווחו בתחילה בעיקר במקסיקו ארה"ב וקנדה. תוך זמן קצר החלו דיווחים רבים נוספים מכל רחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully