וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: "לתת לסטודנטים להפגין בספונטניות"

גיל סימה

12.8.2010 / 15:46

סטודנטים מאונ' בן גוריון קיימו הפגנה ספונטנית בעקבות אירועי המשט הטורקי וזומנו לוועדת משמעת. בעקבות כך מובילה התאחדות הסטודנטים הארצית יוזמה, שתאפשר קיום הפגנות מבלי לחשוש מענישה

התאחדות הסטודנטים הארצית מובילה בימים האחרונים יוזמה חדשה לתיקון חקיקתי בכנסת, אשר יאפשר לסטודנטים להביע את עמדתם הפוליטית ולהפגין ברחבי הקמפוס מבלי לחשוש שהנהלת המוסד האקדמי תעמיד אותם לדין משמעתי.

את ההצעה יזמו סטודנטים הלומדים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. היא התעוררה בעקבות זימונם בשבוע האחרון של שבעה סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון לוועדת משמעת אשר תדון בהפגנה הספונטנית שארגנו לפני כחודשיים בשל אירועי המשט הטורקי. "החלטנו לנסות ולמנוע מקרים דומים כאלה בעתיד", אמר יואב שמחוני, ממובילי היוזמה אותה כינו "פרויקט גל".

המהלך החל לפני כשלוש שנים אז עברה בכנסת הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) שביקשה להסדיר את ההתארגנות הפוליטית המותרת לסטודנטים ברחבי הקמפוס. עם זאת, בחוק נותרו שני סעיפים המאפשרים להנהלת המוסדות האקדמיים להגביל את חופש הביטוי של הסטודנטים.

שבעת הסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון זומנו לוועדת המשמעת בעקבות הפרת התקנון האוניברסיטאי המחייב את הסטודנטים לקבל אישור לכל פעילות פוליטית שבוע מראש.

המחוקק הכיר בסמכות

ההפגנות, משני צדי המתרס הפוליטי, נערכו עם פרוץ סערת המשט כשהסטודנטים מביעים את עמדותיהם הפוליטיות במחאה קולנית ובהנפת שלטים. "זה לא מוצדק", אמר שמחוני והוסיף, כי "כאשר הרוחות סוערות והנושא נמצא בראש סדר העדיפויות האקטואלי זה לא הגיוני לדרוש מסטודנטים להמתין שבוע לאישור".

סעיף תקנוני אחר, אשר נמצא אף הוא על סדר יומה של התאחדות הסטודנטים, נוגע לנוהל שאושר והתקבל באוניברסיטת בן גוריון במסגרתו להנהלה יש רשות לגבות תשלום מסטודנט המבקש להפגין. "מדובר בתו מחיר שנועד לכסות את עלויות ההפגנה לאוניברסיטה, במלים אחרות אומרים לסטודנט: 'תפגין אבל קח בחשבון שיכול להיות שתקבל חשבונית'", הוסיף שמחוני.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה כי "נוהל אישור הפגנות באוניברסיטה מגדיר את האופן בו מאושרות הפגנות בקמפוס. בניגוד לנקבע בנוהל יוזמי ההפגנות לא פנו לקבל אישור לקיומן מדיקן הסטודנטים כנדרש. מדובר במימוש הליך של בירור משמעתי כמקובל באוניברסיטה במקרה של חשד לעבירת משמעת על פי תקנות המשמעת. גם המחוקק הכיר בסמכותו של מוסד להסדיר את אופן הבעת הדעות, העמדות או ההשקפות ונושא זה הוסדר בתקנות לפעילות ציבורית ופוליטית באוניברסיטה. לא ידוע מבחינתנו על דרישה לתשלום ממפגינים שביקשו לקיים הפגנה על אף שבנוהל מצוין במפורש שאוניברסיטה רשאית לבקש תשלום על הוצאות שנגרמו כתוצאה מהפגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully