וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף המתח בסילואן, המשטרה עוצרת ילדים

ניר יהב

14.8.2010 / 16:02

המאבק במזרח ירושלים עולה מדרגה ובחצי השנה האחרונה המשטרה פושטת מדי לילה על בתי התושבים. כ-300 ילדים נעצרו לחקירה בגין השלכת אבנים

ילדים רבים המתגוררים בכפר סילוואן שבמזרח ירושלים מתקשים להירדם בלילה, מרטיבים תוך כדי שינה, מידרדרים בלימודים ומפחדים לצאת לרחוב. הוריהם טוענים, שהסיבה לכך היא העובדה שרבים מהם נעצרים על ידי המשטרה על בסיס יום יומי, כולל ילדים בני עשר או 11. הסיבה למעצר היא השלכת אבנים לעבר רכבי המתנחלים. "לעיתים הם נלקחים ממיטותיהם בשלוש בלילה, דבר שמשפיע עליהם ועל משפחותיהם קשות", אומר אחד מתושבי סילוואן.

"לא מדובר בנערים בני 18 אלא בילדים", מסביר מוראד שאפע, תושב הכפר. "כשעוברים רכבי המתנחלים בכפר הם משליכים לעברם אבנים. הרי אותם כלי רכב מעוררים פרובוקציה כשהם עוברים כאן. ואז, אחת לכמה ימים באים כוחות גדולים של משטרה, מלווים בכלבים, עוצרים את הילדים - לעיתים באישון לילה - ומשחררים אותם בערבות של 5,000 ש"ח כעבור יום או יומיים. כתוצאה מכך הילדים לא ישנים בלילות, מפחדים לצאת החוצה ומידרדרים בציונים".

לדברי עו"ד נסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח, מעצר ילדים באישון לילה מנוגד לחוק. "על פי כל הנהלים והחוקים, אין לעצור ילדים באישון לילה. אני אישית שוחחתי עם ילד מהכפר שנלקח כבר שלוש פעמים לחקירות של שעות ארוכות. בנוסף לכך, לפי החוק להורה מותר ללוות את ילדו לחקירה, אולם הורים רבים אינם מורשים להיכנס לחקירות. גם כשהם מורשים, אוסרים עליהם להתערב ולדבר. כל אלו יוצרים טראומות נפשיות קשות אצל הילדים".

לא חוקי אבל קורה כל הזמן

התופעה התחילה לפני כחצי שנה, ועד כה בוצעו כשלוש מאות מעצרים. כך נטען במידע שהגיע מתושבי הכפר לידי האגודה לזכויות האזרח. מדובר כמות בלתי נתפסת, "כמעט ואין ילד שלא נעצר בכפר סילוואן", מוסיפה עו"ד עליאן. "על רקע ההתנכלות מצד מאבטחי המתנחלים בכפר והחשש מפינוי מהבית, הטראומות של הילדים רק הולכות ומתגברות. למותר לציין שאף מתנחל לא נעצר, אף ילד של מתנחל לא נעצר ואף מאבטח של מתנחל לא נעצר בגין ירי לעבר בתי הפלסטינים בכפר".

עם זאת, תושבי סילוואן מבטיחים, שלמרות המעצרים ו"ניסיונות ההפחדה" הם לא נרתעים אלא דווקא מתחזקים בעמדותיהם. "כל המעצרים הללו לא יפחיתו מהרצון שלי להישאר כאן", אומר שאפע. "ככל שממשיכים לפגוע בילדים שלי, אני רק רוצה להישאר כאן יותר. אין שום תועלת בלחץ המשטרתי, הוא רק מוליד לחץ נוסף. כל המעצרים הללו אפילו לא מפסיקים את השלכות האבנים, כי אותם ילדים רק מקצינים ורוצים להמשיך בהשלכות האבנים על רכבת המתנחלים".

"הבעיה שלנו היא עם המתנחלים, לא עם העם היהודי. המתנחל לא צריך להיות כאן. אם המשטרה רוצה להפסיק את השלכות האבנים, היא צריכה להוציא את המתנחלים מפה. כל מה שקורה כאן רק מחזק אותי. סבא שלי סבל כאן, אבא שלי סבל כאן, אני סובל כאן ואלמד את הבן שלי להתמודד עם הסבל הזה. אני רוצה לחיות בשלום ובשלווה ושהבן שלי יחיה בשלום ובשלווה כמו כל ילד נורמלי בעולם. מכאן אנחנו לא יוצאים, לא יעזור כלום"

תגובת משטרת מחוז ירושלים: "ילדים מתחת לגיל 12 מוזמנים עם הוריהם לאזהרה. הם לא נעצרים ולא מוזמנים לחקירה. מגיל 12 עד 14 הם מעוכבים לחקירה, אך בשום אופן הם לא נלקחים בשעה שלוש לפנות בוקר. אנחנו אכן עוצרים וחוקרים כמויות גדולות של ילדים משום שהם מיידים אבנים וזו תופעה שיש לטפל בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully