וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ לבנון: לבחון מעורבות ישראל ברצח אבי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2010 / 12:01

לפי דיווח בלבנון, ראש הממשלה סעד חרירי מאמץ את טענות נסראללה, לפיהן ישראל מעורבת בחיסול רפיק חרירי. "אם יתברר שממצאי חיזבאללה מחייבים לחקור גם את ישראל אך היא תסרב לכך – היא תהפוך מנאשמת למורשעת"

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי מאמץ את טענותיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שהשמיע במסיבת העיתונאים שקיים השבוע. נסראללה טען אז כי ישראל עומדת מאחורי חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי – אביו של סעד חרירי. העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח הבוקר כי חרירי אמר למקורביו כי על הוועדה החוקרת את רצח חרירי "לבחון ברצינות" את טענותיו של נסראללה.

בעיתון דווח, כי חרירי אמר ש"אם יתברר שממצאיו של נסראללה מחייבים לחקור גם את ישראל אך היא תסרב לכך – היא תהפוך מנאשמת למורשעת". על פי הדיווח, חרירי אמר למקורביו עוד כי טענותיו של נסראללה "חשובות מאד".

בית הדין הבינלאומי בהאג החוקר את ההתנקשות בחייו של רפיק חרירי בשנת 2005, ביקש אתמול מנסראללה את הראיות המעידות לדבריו על מעורבות ישראל ברצח. דרישה זו מגיעה לאחר שביום שלישי האשים נסראללה את ישראל במעורבות בהתנקשות. מזכ"ל חיזבאללה ייחס לישראל מעורבות בהתנקשות בחרירי על בסיס תמונות ששידר לטענתו מזל"ט ישראלי שחג בשמי בירות שעות ספורות לפני התקרית.

בשבועות האחרונים דווח כי ועדת החקירה צפויה להאשים את חיזבאללה בחיסול. בתגובה, בנאומיו האחרונים מתח נסראללה ביקורת חריפה על מסקנות הוועדה, ואמר כי אין להן שום בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully