וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להכשות נחש

ד"ר איל נחמיאס

12.8.2010 / 10:32

הקיץ הוא תקופתם המושלמת של הנחשים - ואיתו הסכנות לחיות המחמד. מה עושים, מה לא עושים ולמה אנחנו פונים אליכם בקריאה נרגשת לתרומות דם

הכשת נחש היא מצב שעלול לסכן את חיי חיית המחמד שלנו. מרבית ההכשות הן של נחש הצפע הארצישראלי. מיעוטן של ההכשות של נחשים אחרים כמו זעמן זיתני, זעמן שחור , עכן מטבעות ואחרים.

הצפע הארצישראלי הוא נחש ארסי שוכן במרבית איזורי הארץ וניזון ממכרסמים בעיקר וחיות קטנות אחרות אותן הוא צד בזכות ארס חזק ויכולת ציד מרשימה. הנחש פעיל בשעות הקרירות יותר כמו בבוקר או שעות אחר הצהרים והערב. הבעיה היא, כאשר הנחש מקים קול, אם בתנועתו או בעצם פעולת הציד שלו, הוא מעורר עניין רב אצל חיות אחרות כמו כלבים וחתולים.

התוצאה - כלבים ינסו לרחרח ואולי אף לתפוס אותו בפיהם ולכן רוב ההכשות הן בפנים. חתולים ינסו להכות בו בכפם ורק לאחר משחק ממושך לתפוס אותו בפיהם. לכן יש בחתולים יותר הכשות בגפיים יחסית אך גם להם הכשות רבות בפנים.

בתחילה הסימנים לא מרשימים ואולי נראה דימום קל באזור ההכשה. לא תמיד יהיו שתי נקודות של דימום , לעיתים רק אחת כי אולי שן מבין השתיים פספסה את העור בתנועה המהירה. בהמשך האזור מפתח שטף דם נרחב ומאוחר יותר נפיחות מרשימה. למעשה הכלב נראה כמו בלון. לחתולים נראה כאילו "צמח זקן".

תופעות נוספות - בגלל הנפיחות יש ריור רב כי הרוק לא מצליח לחזור חזרה לפה. הארס גורם להשפעה קשה על מחזור הדם וכלי הדם. המשך השפעת הארס עלולה להיות קטלנית.

מה לעשות במקרה של הכשה?

ראשית רצוי מאד להרגיע את החיה ולנסות לקרר את האזור במי קרח. אפשר לחבוש עם מגבת וקרח .

הדחיפות הגבוהה ביותר להגעה לטיפול במקרה כזה. טיפול מוקדם ושימוש בנסיוב צפע ומנות פלסמה עשויים בהחלט להציל את חיי הכלב/חתול.

מגבת או שמיכה גדולה יסיע להרים את החיה למקרה שכבר איבדה הכרה. בנוסף, רצוי לנסות לזהות את הנחש. אם הנחש מת יש להביאו לצורך זיהוי.

מה לא לעשות?

לא לנסות ללכוד את הנחש, רק לוכדים מיומנים יעשו זאת בלי לחטוף הכשה. כבר ראינו גיבורים שבאו עם מספר הכשות בגלל ניסיון כושל. יש לזכור כי לנחש הצפע יש ארס רב והוא לא מזריק מייד את כל מה שבאמתחתו. כעס או לחץ קיצוני עלול לגרום לו להעלות את מינון הארס ולהפכו לקטלני יותר.

לא לנסות לטפל במקום ההכשה ובשום אופן לא למצוץ או לחתוך את המקום. לא לבצע שום חוסם עורקים או ורידים.

כיצד אפשר לעזור לחיות שהוכשו?

אני קורא לבעלי כלבים וחתולים בריאים לבוא לתרום דם .
כלבים מעל 25 ק"ג ומעל גיל שנה ועד גיל 9 שנים אשר אין להם מחלה כלשהיא ולא קיבלו עירוי דם או חלו בקדחת קרציות. חתולים מעל גיל שנה ועד גיל 10 שנים – בריאים וללא מחלות כמו טפילי דם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הכשת נחש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully