וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחש בקש

מעיין טרנופולסקי

12.8.2010 / 10:28

השבוע נסעו לצלם את פינת האימוץ, אבל כשהגענו לשטח גילינו מצב חירום - אחת הכלבות הוכשה על ידי נחש. סיפור מסמר שיער

לאן נעלמה פינת האימוץ השבועית, אתם שואלים? מאחורי התשובה עומד סיפור עצוב, עם סוף טוב.

השבוע, כמו בכל שבוע, נסענו לצלם את פינת האימוץ, והפעם בעמותת "חבר", הפועלת להענקת מחסה, מזון, טיפול רפואי וחינוך עבור הכלבים אשר ברשותה. כשהגענו לכלביה, שנמצאת בשטח שבין חולון לאזור, התחלנו כהרגלנו לתכנן את המקום בו המתנדב/ת ואני נשב, כשאנחנו חושבים על מה יהיה הרקע הכי יפה ואיפה הכלבלבים ידגמנו טיול עבור המצלמה. מצאנו עץ נפלא תחתיו נוכל לשבת, ואפילו קצת צל היה שם.

לצערנו, התכנונים שלנו נגדעו באיבם כאשר רוני - אשת הקשר שלנו עם העמותה, הודיעה לנו בצער רב, כי הצילומים לא יצאו לפועל. הסיבה: מילי, אחת הכלבות בעמותה, הוכשה על ידי נחש (!) בסוף השבוע, אך דקות ספורות לפני שהגענו מצבה הידרדר. במקום התפתח מצב חירום, ולכן, רחל סליט - מנהלת הכלביה, שאמורה הייתה לצלם איתנו את פינת האימוץ, נסעה במהרה לטפל בה.

"בשישי בבוקר הגעתי לכלביה ונחרדתי לגלות את מילי כשפניה נפוחות כמו בלון וריר נוזל מפיה", משחזרת סליט. "זיהיתי מיד שמדובר בהכשת נחש והתקשרתי במהירות לאחד המתנדבים, שייקח את מילי למרפאה הווטרינרית של ד"ר גיורא היימן בחולון. ביומיים הראשונים לטיפול נראה היה שיש שיפור, אך ביום שני בערב מצבה הידרדר. במרפאה אמרו שהיא צריכה השגחה של 24 שעות, אך מכיוון שלא היה שם מקום, פנינו למרכז הרפואי לחיות מחמד בהרצליה. מצבה של מילי אמנם השתפר מעט עם המעבר להרצליה, אך ביום שלישי הייתה הרעה נוספת במצב. לא נותרה ברירה - היינו חייבים להביא כלב מהכלבייה שיתרום למילי דם".

סוף טוב, הכל טוב: עוד באותו הלילה מילי קמה על הרגליים, ולמחרת כבר שוחררה בחזרה לעמותה. עם זאת, עושה רושם שזו לא ההכשה האחרונה שעימה תיאלץ להתמודד סליט. "הכלביה ממוקמת בשדה, באזור שמלא בצמחיה ופסולת של אזור התעשיה הסמוך - מה שמושך חולדות ועכברים שמשמשים כמזון לנחשים. בכל קיץ אנחנו נאלצים לטפל בהכשה אחת לפחות. פתחנו במגעים מול עיריית חולון כדי לנסות ולהעביר את הכלבייה לתוך העיר. כעת, כל מה שנשאר לנו לעשות הוא לקוות שהמעבר יתאפשר במהרה ושלא תהינה הכשות נוספות עד אז".

על מנת לשמור טוב יותר על החברים הפרוותיים שלכם מהכשת נחש, ממליצה סליט להקפיד לטייל איתם בשטח נקי מקוצים ושאריות מזון. היא מדגישה, כי במקרה והכלב הוכש – יש לרוץ במהירות האפשרית לווטרינר ולא לנסות לטפל בכלב בעצמכם.

לסיום, נזכיר שמילי עדיין מחפשת בית חם. אם תמהרו, הכלבה האמיצה הזו יכולה להיות שלכם.


עמותת "חבר"
דרך השבעה 1, אזור
03-5596115
054-6303861

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully