וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הונו עולים חדשים שביקשו הלוואות

קובי מנדל

12.8.2010 / 10:13

המשטרה חוקרת חשד, לפיו רשת הלוואות לעולים חדשים הונתה את לקוחותיה במאות אלפי שקלים. טרם נעצרו חשודים בפרשה, והמשטרה מזהירה את הציבור מפני היענות למודעות בעיתונים בהן מוצעות הלוואות נוחות

חוקרי מפלג ההונאות במחוז הצפוני של המשטרה חשפו הבוקר (חמישי) רשת שעל פי החשד הונתה עולים חדשים בסכום מצטבר של מאות אלפי שקלים, לאחר שהובטחו להם הלוואות נוחות. המשטרה חושדת, כי ההונאה המתוחכמת נעשתה באמצעות הפקדת עמלות מצד מבקשי ההלוואות בבנק הדואר.

רב פקד אהרון גלאור, ראש מפלג ההונאות של המחוז הצפוני, אמר לוואלה! חדשות, כי מנהיג הרשת הינו עולה מאוקראינה שנמלט ממולדתו. לדברי גלאור, הוא פועל מארצו כשהוא מפעיל את אנשיו בישראל, ועד כה הצטברו בחצי השנה האחרונה כ-70 תלונות הקשורות לרשת ההלוואות.

לדברי רב פקד גלאור, הרשת נהוגת לפרסם מודעות בעיתונות הרוסית, בהן מוצעות הלוואות נוחות מטעם בנק מסד. הפונים התבקשו להפקיד בחשבון בבנק הדואר כ-1.5% משווי ההלוואה המבוקשת, כדמי טיפול. לאחר מכן קיבלו הפונים המחאות, שהתברר שהן גנובות, כשהסכום המופיע בהן גבוה מסכום ההלוואה שביקשו. בשלב הבא קיבלו הלווים הודעה שנפלה טעות, ולכן עליהם להפקיד את ההפרש בחשבון בנק הדואר. בין הלווים ישנו אדם שנותר עם הלוואה לבנק בשווי של 15 אלף שקלים.

רב פקד גלאור ציין, כי בכל פעם שהמעשה נחשף, חברי הרשת פותחים חשבון חדש בבנק הדואר. לדבריו, הפונים לבנק הדואר מטעם הרשת המבקשים לפדות את הכספים משתמשים בתעודות זהות גנובות, ולכן לא ניתן לעלות על עקבותיהם. עד כה לא נעצרו חשודים בפרשה, והמשטרה מזהירה את הציבור מפני היענות למודעות כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully