וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: אי מסירת מסמך גלנט תפגע במקור

12.8.2010 / 11:11

בית המשפט המחוזי דן בערעורה של חברת החדשות של ערוץ 2 נגד הצו המורה לה להעביר את "מסמך גלנט" לידי המשטרה. במהלך הדיון אמרו נציגי המשטרה, שאם לא יוכלו לקבל את המסמך כדי לבדוק אם הוא מזויף, הם ייאלצו לקיים חקירה שעלולה להוביל לחשיפת המקור

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

פרשת "מסמך גלנט" תימשך לפחות שבוע נוסף: בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה הבוקר (חמישי) בשבוע את החלטתו בערעור חברת החדשות של ערוץ 2 על הוראת בית משפט השלום למסור למשטרה את "מסמך גלנט". בינתיים יישאר המסמך בכספת בית המשפט.

נציגי המשטרה הבהירו במהלך הדיון כי לא ישתמשו במסמך לצורך חשיפת המקור שהעביר אותו לחדשות ערוץ 2. עם זאת, טענו נציגי המשטרה כי אם לא יועבר לידיהם המסמך, הדבר יחייב קיומה של חקירה שעלולה לחשוף את המקור. נציגי המשטרה גם אמרו בדיון כי "לא מדובר בזיוף של בעל מכולת. אם מדובר בזיוף, זה ביטוי לתוכנית לזרוע דיסאינפורמציה כדי לסכסך בין ראשי המערכת הביטחונית. אין כאן סכסוך פרטי, אלא סכסוך שמשפיע על כל האינטרסים של כלל אזרחי ישראל".

אנשי היאחב"ל, המופקדים על החקירה, דרשו מחברת החדשות את המסמך המקורי הנושא את הלוגו של משרד הייעוץ של אייל ארד, כדי לבחון האם מדובר בזיוף. אלא שבחברת החדשות מסרבים לבקשת המשטרה, מחשש שהחקירה תוביל לחשיפת המקור העיתונאי.

בערוץ 2 חוששים שחקירה תוביל למקור

המשטרה הצהירה כי היא מוכנה לקבל את המסמך כדי לבדוק האם הוא אותנטי בלבד, וכי לא תנסה לבדוק את מקורו. במהלך הדיון אמרו נציגי ערוץ 2 כי לבקשת המקור, חלקים מהמסמך הושמטו על מנת שלא לחשוף אותו. מדובר בעיקר בפרטים טכניים שהיו עלולים להסגיר את מוצא המסמך, אולם לא נעשו שינויים בתוכנו.

עם הוצאת הצו על ידי המשטרה, ביקשו בערוץ 2 לדחות אותו בשל האתיקה העיתונאית. השופט נחום שטרנליכט דחה את הבקשה לקיים דיון בעניין וקבע כי לא מדובר בחיסיון מקור, אלא במסמך שכבר פורסם. "עיקרו של החסיון העיתונאי הינו על מקורות המידע ולא על המידע עצמו. הרחבת החסיון על המידע הינה בבחינת חריג כאשר במקרה זה אין מקום להרחבה זו. המידע עצמו פורסם, וכל שמסירתו למשטרה מבוקש הוא המסמך המקורי, אשר פורסם על ידי המבקשת. אינני רואה מקום למנוע מהמשטרה במסגרת החקירה את קבלת המסמך המקורי. על כך הבקשה נדחית".

המסמך שנחשף על ידי עיתונאי חדשות 2 אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל ביום שישי האחרון, נועד, לכאורה, לקדם את מועמדותו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. הוא נושא את לוגו חברתו של יועץ התקשורת אייל ארד. ביום ראשון פשטו חוקרי היאחב"ל למשרדי "ארד תקשורת" בתל אביב, כדי לערוך חיפוש במקום. במהלך החיפוש תשאלו החוקרים עובדים במקום, לקחו מהמשרד מסמכים ובדקו מחשבים.

עדכון ראשון - 9:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully