וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: מענק כספי לעובדים זרים שיעזבו מרצון

12.8.2010 / 9:01

לפי יוזמה שמקדם שר הפנים אלי ישי, משפחות עובדים זרים שיעזבו את ישראל מרצונן יקבלו מענק כספי בגובה כ-1,000 דולר. עד כה הגישו 161 משפחות בקשה לקבלת אשרת שהייה בארץ

המקל והגזר: שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי פנה למשרד האוצר בבקשה לבחון הצעה, לפיה משפחות של עובדים זרים שיעזבו את המדינה מרצון יקבלו מענק כספי. על פי דיווח בעיתון "הארץ", המענק לכל משפחה יסתכם בכ-1,000 דולר.

161 משפחות של עובדים זרים בעלי ילדים שייכללו במסגרת ההסדר שהציעה הממשלה, הגישו עד יום שלישי את בקשותיהם לקבלת אשרת שהייה בישראל. זאת בהתאם להחלטת הממשלה לגרש מישראל 400 מתוך 1,200 ילדי העובדים הזרים. אתמול הגישו 33 משפחות את בקשותיהם לקבלת אשרות השהייה.

בתחילת השבוע החלה תקופת 21 הימים שהקציבה הממשלה, במהלכה יצטרכו ילדי העובדים הזרים להציג מסמכים המוכיחים כי הם עומדים בקריטריונים שקבעה הוועדה הבין-משרדית במטרה להסדיר את מעמדם בישראל באופן חוקי. על פי החלטת הממשלה, פקיד משרד הפנים שאליו מוגשות הבקשות, רשאי להעניק ארכה של 21 ימים נוספים להגשת מסמכים נוספים, וזאת רק אם עיקרי המסמכים הדרושים הוגשו.

השבוע התקיים דיון במליאת הכנסת על החלטת הממשלה בנוגע לעתיד ילדי העובדים הזרים. במהלך הדיון אירעו חילופי דברים קשים בין יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי לבין ח"כ אילן גילאון (מרצ). ישי אמר מעל דוכן הנאומים כי הוא "משתדל לא להיות בוטה במסגרת גל הצביעות שאופף אותנו בכנסת, בתקשורת ובין שרי ישראל. הגיע הזמן להסיר את מסיכת הצביעות ולדעת את העובדות: הוקמה ועדה על ידי נציגים ממשרדים שונים, שהחליטו לא לגרש אף אחד, אלא להשיבם לארצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully