וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיפי ועדת טירקל קיבלו שיעור בביורוקרטיה

12.8.2010 / 7:48

שני המשקיפים הזרים בוועדה לחקר אירועי המשט אינם יכולים לקרוא את דו"ח איילנד, מפני שזה לא תורגם עבורם לאנגלית. ומדוע? מסתבר שמתרגמי משרד רה"מ אינם בעלי סיווג ביטחוני מתאים לעיון בדו"ח

הביורוקרטיה הישראלית מכשילה גם את ועדת טירקל מלבצע את עבודתה כהלכה. מסמכים צבאיים שמסר צה"ל לוועדה לחקר אירועי המשט לא תורגמו לאנגלית, וכך נחסמה בפועל גישתם למסמכים של שני המשקיפים הזרים בוועדה - קן ווטקין מקנדה ודיוויד טרימבל מצפון אירלנד. הסיבה לכך שהמסמכים טרם תורגמו היא שלמתרגמים אין סיווג ביטחוני, ועל כן הם אינם יכולים לעיין בהם.

המשקיף דיוויד טרימבל פנה אתמול (רביעי) לרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי במהלך עדותו בוועדה, ושאל אותו אם ישנו פירוט באשר לאופן שבו נהרגו תשעת הפעילים שהיו על סיפון האונייה הטורקית "מאווי מרמרה" בהשתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה ב-31 למאי. אשכנזי מצדו השיב כי הנושא פורט ככל שניתן בדו"ח איילנד, אלא שאז התברר כי אף על פי שהדו"ח הועבר לידי הוועדה לפני כשבועיים, הוא עדיין לא תורגם לאנגלית. בתגובה לדבריו של אשכנזי אמר טרימבל: "הייתי קורא את הדו"ח, אבל אני אצטרך לחכות עד שיתרגמו לי אותו".

בפועל מסתבר כי בצה"ל העבירו לידי הוועדה את הדו"ח ואף הציעו סיוע בתרגום. ואולם הוועדה דחתה את ההצעה, שכן החברה שמתרגמת בדרך כלל מסמכים לאנגלית היא האמונה על ביצוע המלאכה. הסיבה לדחייה היא שבפועל, הסתבר לוועדה כי המתרגמים בחברה, הכפופה למשרד ראש הממשלה, אינם בעלי סיווג ביטחוני המתאים על מנת לעיין בדו"ח. בעקבות זאת הוציא משרד ראש הממשלה מכרז חדש, במיוחד עבור הוועדה. ההליך מסתבך, היות שהמתרגמים החדשים ייבחרו רק בישיבה הבאה של ועדת המכרזים. וכך, רק אז יזכו שני המשקיפים לעיין בדו"ח איילנד. יצוין, כי דו"ח איילנד הוא אחד המסמכים המרכזיים ביותר עבור ועדת הבדיקה לאירועי המשט.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי המשרד "מעסיק חברה שמספקת את השירותים הנדרשים, אך בשל סיווג ביטחוני, כוח האדם הרשאי לתרגמו איננו מספק. על כן ערך משרד ראש הממשלה הליך תחרותי לקבלת תוצאות אשר יובאו בפני ועדת המכרזים של המשרד בישיבתה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully