וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: למתווך בעסקת שליט נמאס מהמצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2010 / 0:03

מקור בתנועה המחזיקה בחייל החטוף אמר כי בכוונת המתווך הגרמני להוציא את מלאכת התיווך מידי המצרים ולהעבירה לקטאר. זאת לאור ביקורת שלו על התמהמהות מצרית בנושא

"המתווך הגרמני בין ישראל לחמאס בעסקת שליט איים על הצדדים שאם ההתמהמהות במגעים תימשך, הוא יעביר את התיווך בנושא לידי קטאר" – כך דיווח אתמול (רביעי) מקור בחמאס לסוכנות הידיעות האיטלקית. על פי המקור, פעילותו של המתווך הגרמני נמשכת אולם המצרים אינם מעוניינים שהתיווך הגרמני יצליח ולפיכך הוא איים על מצרים שיעביר את התיווך מידיה לידי קטאר.

על פי הדיווח, ההתמהמהות במשא ומתן בין ישראל לחמאס נובעת בגלל מצרים והתעקשותה לשמש כמפקחת בלעדית על העסקה. המקור ציין כי כל אלו הכעיסו את המתווך הגרמני ולפיכך איים לפני כחודש על "הצדדים המכשילים את המגעים" להעביר את התיווך לקטאר. המקור אישר כי לפני כשבועיים התקיימה ברצועה פגישה בין המתווך הגרמני לבין נציגי חמאס.

לפני כחודש דיווח העיתון המצרי "אל מסריון" כי המתווך הגרמני במשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ושליח מיוחד של נשיא צרפת יגיעו בקרוב למצרים, במאמץ להסיר את המכשולים המונעים השלמת עסקת חילופין בין ישראל חמאס. לפי הדיווח, השניים צפויים לבקר גם בסוריה ובישראל. עוד דיווח העיתון, כי בתקופה האחרונה קיימה מצרים מגעים אינטנסיביים עם גרמניה וצרפת במטרה לקדם הסכם לשחרורו של שליט ולהתגבר על המכשולים העומדים בפני הצדדים.

לפי הדיווח, קהיר עדכנה את ברלין ופריז שאין כל שינוי בעמדת חמאס בכל הנוגע לרשימת האסירים שהוא דורש לשחרר בעסקה. גורמים המוגדרים מהימנים אמרו עוד לעיתון, כי הם מעריכים שבקרוב יגיעו לקהיר בכירים ישראלים כדי לזרז את גיבוש העסקה.

עדכון ראשון: 21:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully