וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 161 מילדי הזרים ביקשו להישאר בישראל עד כה

איילה חננאל

12.8.2010 / 0:26

ארבעה ימים לאחר תחילת התקופה שהקציבה הממשלה להגשת בקשות קבלת מעמד בישראל, ו-161 משפחות בלבד הפקידו את המסמכים במנהל האוכלוסין. כזכור, 800 עומדים בתנאי הממשלה

161 משפחות של עובדים זרים להם ילדים שיכללו במסגרת ההסדר שהציעה הממשלה, הגישו עד אתמול (רביעי) בקשותיהם לקבלת אשרת שהייה בישראל. זאת בהתאם להחלטת הממשלה לגרש מישראל 400 מתוך 1,200 ילדי העובדים הזרים. במהלך היום, הגישו 33 משפחות את בקשותיהם לקבלת אשרות השהייה.

בתחילת השבוע החלה תקופת 21 הימים שהקציבה הממשלה בה יצטרכו ילדי העובדים הזרים להציג מסמכים המוכיחים כי הם עומדים בקריטריונים שקבעה הוועדה הבין-משרדית במטרה להסדיר את מעמדם בישראל באופן חוקי. על פי החלטת הממשלה, פקיד משרד הפנים לו מוגשות הבקשות, רשאי להעניק אורכה של 21 ימים נוספים להגשת מסמכים נוספים וזאת רק אם עיקרי המסמכים הדרושים הוגשו.

במקביל להחלטה על הקצבת 21 הימים להגשת הבקשות, עתרו שישה ארגוני זכויות אדם לבג"ץ נגד ההחלטה. בעתירה דורשים הארגונים להאריך את הזמן המוקצב ךהגשת המסמכים ל-90 ימים, כדי שלא ייפסלו ילדים הזכאים למעמד בשל מכשול בירוקרטי. בעתירתם כתבו הארגונים כי "הדרישה כי מסמכים אלה יוצגו בתוך 21 ימים, ואפילו כאשר לפקיד המקבל את הבקשות סמכות להאריך את המועד ב-21 ימים נוספים, ואף זאת רק אם הוצגו עיקרי המסמכים, אינה סבירה בעליל".

עוד נכתב בעתירה, כי "נוכח העובדה, כי מדובר בהסדר לשעה, הזדמנות חד-פעמית לילדים חסרי מעמד שמרכז חייהם בישראל להסדיר את מעמדם, משמעותם של המחסומים הביורוקרטיים היא הרת גורל עבור הילדים הזכאים למעמד על פיה – מחסומים אלה עשויים להותיר ילדים, שהממשלה החליטה כי ראוי ליתן להם רישיון לישיבת קבע בישראל, ללא מעמד כלשהו, נעדרי זכויות סוציאליות, בתחושת חוסר ביטחון מתמדת, כשחרב המעצר והגירוש מוסיפה ומתנופפת מעל ראשם".

עדכון ראשון: 21:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully