וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא לבנון: "ארה"ב לא הקפיאה הסיוע"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2010 / 18:09

מפקד צבא לבנון, הגנרל ז'אן קהוג'י הכחיש כי ארה"ב הקפיאה את הסיוע לצבאו מחשש שהוא מועבר לחיזבאללה וטען כי מדובר ברעיונות בלבד של חברי קונגרס התומכים בלובי היהודי בארה"ב

מפקד צבא לבנון, הגנרל ז'אן קהוג'י, הכחיש היום (רביעי) את הדיווח לפיו ארה"ב החליטה להקפיא את הסיוע הצבאי לארצו מחשש שהוא מועבר לחיזבאללה. "כל מה שדווח בנושא זה הם רעיונות בלבד שהעלו חברי קונגרס התומכים בלובי היהודי בארה"ב", אמר במפגש עם אגודת העיתונאים בלבנון. "זה גם מה שאמר לנו פרדריק הוף, עוזר השליח האמריקאי למזרח התיכון, במהלך ביקורו כאן שלשום".

הגנרל קהוג'י נשאל גם על תקרית הירי שאירעה בשבוע שעבר בגבול הצפון, במהלכה נהרג סא"ל (במיל.) דב הררי וארבעה לבנונים. "מה שקרה בכפר עדייסה (הכפר בגבול שבו אירעה התקרית – נ.י), אירע משום שישראל התעלמה מהתפקיד שממלאים הכוחות הבינלאומיים לאורך הקו הכחול. כוחות צבא לבנון בסך הכול הגנו על השטח והמוצבים. הצבא לא התגרה בישראל, והיא זו שביצעה את ההפרה".

שר ההגנה של לבנון אליאס מור התייחס אף הוא להחלטה האמריקאית להקפיא את הסיוע ובמסיבת עיתונאים שקיים במשרדו אמר כי מי שמעוניין להפסיק את הסיוע, מוזמן לעשות כן: "אם מישהו רוצה לסייע לצבא לבנון ללא תנאים – הוא מוזמן בברכה. אלו שרוצים לסייע לצבא לבנון אך דורשים ממנו שלא להגן על ארצו ועמו – יכולים לשמור על הכסף שלהם ולתת אותו לישראל".

בעקבות תקרית הירי בשבוע שעבר הודיע בית הנבחרים האמריקאי כי הוא מעכב העברת 100 מיליון דולרים לצבא לבנון. ניטה לואי, ראש ועדת המשנה לסיוע חוץ בבית הנבחרים האמריקאי, אמרה כי "התקרית הזאת הייתה טראגית והיה ניתן להימנע ממנה. סיוע אמריקאי אמור להגביר את הביטחון שלנו ושל בנות בריתנו. ב-3 באוגוסט הקפאתי את הסיוע לשנת 2010 ללבנון על רקע התקרית השערורייתית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully