וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 בספטמבר? החרדים החלו ללמוד כבר היום

גיל סימה

11.8.2010 / 16:39

תלמידי המגזר החרדי החלו היום את לימודיהם בתום שלושה שבועות של חופשה. "אין לנו צורך בחופש כל כך ארוך בשביל להתמסטל ולהשתחרר", אמר סגן ראש עיריית י-ם, יצחק פינדרוס

בעוד שרוב תלמידי ישראל מכינים את המחברות לקראת תחילת הלימודים ב-1 בספטמבר, פתחו הבוקר (רביעי) תלמידי המגזר החרדי את לימודיהם, זאת לאחר שלושה שבועות של חופשה בלבד. מוסדות החינוך החרדיים אמנם כפופים להנחיות משרד החינוך, אך בכל הנוגע ללוח החופשות השנתי, התלמידים החרדים נוהגים על פי הנחיות רבניהם ויומה הראשון של שנת הלימודים נקבע על פי התאריך העברי - א' באלול.

"אין לנו צורך בחופש כל כך ארוך בשביל להתמסטל ולהשתחרר, ואני בטוח שלולא ארגוני המורים המגזר הלא חרדי היה מזמן מאמץ את שיטת החופשות שלנו", אמר יצחק פינדרוס, סגן ראש עיריית ירושלים ומי שאמון על מערכת החינוך התורנית בעיר.

על פי הוראות הרבנים, לוח החופשות השנתי שונה בין המינים כשבעוד שהבנים פותחים את שנת הלימודים היום, הבנות ממתינות לפתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך כולה. "אצלנו, מערכת הלימוד לבנים החלה לפני 3,000 שנה כשאצל הבנות מדובר במנגנון חדש יחסית של 50 או 100 שנה ולכן החלטנו במקרה הזה ללכת עם הוראות משרד החינוך", אמר פינדרוס.

"הרבה מה ללמוד מהם"

"לצערי יש לנו הרבה מה ללמוד מהם", מודה יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אתי בנימין. לדבריה, ההתנגחויות המיותרות בין ארגוני המורים לנציגי הממשלה נעשים על גב הילדים הנותרים ללא מסגרות במשך תקופה ארוכה. "רק השנה כאשר הילדים יתחילו את שנת הלימודים הם ייצאו שוב לחופשה אחרי עשרה ימים בגלל החגים, וככה אפשר לומר שקיבלנו שלושה חודשים שלמים של חופשה בעידודם של ארגוני המורים", הוסיפה.

ובתוך כך גם ביישוב עמנואל אשר עמד במוקד הסערה הציבורית על אפלייתן של בנות העדה הספרדית ניכרת תכונה רבה לקראת קבלת אישור הפטור מהמוסד החינוכי לבנות. כזכור, על פי הסדר הפשרה שאושר על ידי שופטי בג"ץ, הוסכם שעד ה-25 באוגוסט יוצג ההסכם במסגרתו אמור לקבל ביה"ס לבנות פטור תקצובי ממשרד החינוך וכך לא להיות נתון לפיקוחו ולהמשיך את ההפרדה בין הבנות.

"אני מקווה שלפחות בנושא הזה, אשר היה מבחינתנו ימים נוראים, הדברים נמצאים מאחורינו", אמר לוואלה! חדשות נציג ההורים בבית הספר, יצחק וינברג. הוא הוסיף כי על פי הרישומים, בית הספר יקלוט קרוב ל-100 בנות. "עשיתי חשבון עם הבת שלי וספרנו 13 מקומות שהיא עברה במהלך השנה, אני מקווה שהסיוט הזה מבחינתה הסתיים", הוא אמר.

ממשרד החינוך נמסר כי נושא בית הספר לבנות בעמנואל נמצא עדיין בדיונים וכשהחלטה תינתן ייודע הדבר לכל הגורמים הנוגעים בדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully