וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרת אופטימית: "ניתן תקווה לחולי הסרטן"

אריאל נוי

11.8.2010 / 14:28

ד”ר רונית סצ’י פאינרו, העומדת בראש צוות מאוניברסיטת ת”א שהוביל לדרך חדשה לטיפול בסרטן אמרה לוואלה! חדשות, כי ”זו פריצת דרך שתאפשר להסתכל על סרטן כמחלה כרונית, כמו סוכרת”

"זה באמת משהו מבטיח, זה פורץ דרך חדשה להסתכל על סרטן כמחלה כרונית. אנחנו הרבה יותר מפוכחים היום. אם נצליח לטפל בסרטן כמו סוכרת נהיה מרוצים", סיפרה בהתרגשות לוואלה! חדשות, ד"ר רונית סצ'י-פאינרו מהמחלקה לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בפקולטה לרפואה על שם סאקלר.

מחקר שפורסם היום (רביעי) על ידי מעבדתה של סצ'י-פאינרו באוניברסיטת תל אביב נותן תקווה מחודשת לחולי סרטן רבים. החוקרים פיתחו משפחה חדשה של תרופות, שעשויה לאפשר טיפול מונע למחלת הסרטן, או להפוך את הסרטן למחלה כרונית, שניתן לחיות איתה שנים רבות. מחקרה יפורסם בחודש הבא בכתב העת המדעי FASEB Journal.

המחקר החדש מבוסס על העובדה שהתפתחותו של גידול סרטני תלויה בכלי דם המספקים לו חמצן וחומרים מזינים, תהליך המכונה אנגיוגנזה. מטרת החוקרים הייתה לבדוק את יעילותם של נשאים פולימריים חדשניים, שנועדו לשאת תרופות ישירות אל התא הסרטני, ולתקוף את המנגנונים שמזינים את הגידול. זהו הליך טיפולי מתקדם ובעל יתרונות חשובים: החומרים אינם פוגעים ברקמות בריאות, וכמות החומר הדרושה מצטמצמת במידה ניכרת - כך שתופעות הלוואי של הטיפול פוחתות באופן משמעותי.

"מדובר בנשא מסוג של פולימר שהרכבנו בתוכו מרכיב משתיק גנים. במחקר השתמשנו בעכברים. הזרקנו להם בהזרקה תוך ורידית את הנשא שמצא את דרכו לכלי הדם, הגיע לגידול והצליח לחדור את קרום התא הסרטני, שם שיחרר את החומר הפעיל", הסבירה ד"ר סצ'י פאינרו.

"עדיין נכונו לנו עוד הרבה מחקר ופיתוח. בתרופה לסרטן יש שלושה שלבים. השלב הראשון הוא להראות בטיחות של אותו חומר. בשלב שני צריך להראות יעילות, כלומר האם החומר מעכב גידולים סרטניים ובשלב השלישי צריך להראות שהחומר החדש יותר טוב ממה שקיים היום בשוק ולהעביר את המחקר לרמה מסחרית", אמרה ד"ר סצ'י-פאינרו. "אני מקווה שהשלבים האלה יעברו במהרה ונוכל לתת תקווה לחולי סרטן", סיכמה.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully