וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרלמן זוהה במסדר אך ישוחרר למעצר בית

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

11.8.2010 / 15:29

חיים פרלמן שכונה "המחבל היהודי", ישוחרר למעצר בית אף שזוהה במסדר על ידי אחד מקורבנותיו, לכאורה. מקורביו טענו: "אין למסדר משמעות כי תמונותיו פורסמו בתקשורת"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום (רביעי) לשחרר למעצר בית את חיים פרלמן שכונה "המחבל היהודי". השופט נחום שטרנליכט קבע כי פרלמן ירצה את מעצר הבית בבית הוריו ביישוב תקוע בגוש עציון. אביו התחייב להשגיח כי פרלמן ימלא אחר מעצר הבית. המשטרה צפויה לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, ובינתיים הוצא צו עיכוב לביצוע השחרור עד לתוצאות הערעור.

השופט שטרנליכט כתב בהחלטתו כי "לא הצטבר חומר שיכול לשמש ראיה חותכת למעשים בהם נחשד החשוד. תמונתו של החשוד פורסמה בראש חוצות, ולכן קשה לייחס משמעות ראייתית לאותו מסדר זיהוי. בנסיבות אלו ניתן יהיה לבצע את פעולות החקירה הנוספות גם אם ישוחרר החשוד למעצר בית בתנאים מגבילים".

ההחלטה התקבלה אף שאחד מקורבנותיו של פרלמן, בו ניסה על פי החשד לפגוע, זיהה אותו במהלך מסדר זיהוי. מקורביו של פרלמן אמרו בתגובה כי "אין למסדר הזיהוי כל משמעות שכן תמונותיו של פרלמן פורסמו בכל כלי התקשורת בשבועות האחרונים".

מקורבי פרלמן אמרו כי "יש להצטער על הקרדיט שנותנים לשב"כ. פרלמן היה צריך להשתחרר לחלוטין ולא רק למעצר בית. מכל מקום, אנו מקווים שתוקם ועדת בדיקה על המעשים החמורים".

בשב"כ הגיבו להחלטה וציינו כי "קדמה למעצרו וחקירתו של מר פרלמן חקירה סמויה ממושכת שהתנהלה בדרכים שונות והובלה על ידי שב"כ בתיאום עם פרקליטות המדינה ורק בהמשך לה הוחלט על מעצרו. במהלך חקירה זו עלו חשדות כבדים, חלקם מבוססים על התבטאויות שלו עצמו, באשר למעורבותו האישית של פרלמן בסדרת פיגועי הרצח והדקירה וכן מעורבות בעבירות חמורות נוספות".

עוד נמסר כי "במהלך החקירה ניתנו לנדון הזדמנויות רבות להציג את גרסתו, אך הוא בחר שלא למסור אותה, ולא הגיב כלל לחשדות שהופנו כלפיו על ידי חוקריו. בשלב זה, לא נתגבשו די ראיות על מנת להעמיד לדין את פרלמן. יחד עם זאת, החשדות כנגדו לא הוזמו, ולהערכת שב"כ פרלמן נותר חשוד מרכזי בביצוע הפיגועים".

"עונה במהלך חקירותיו"

פרלמן, החשוד בסדרת מעשי רצח של פלסטינים בשנות ה-90', הגיש אמש תלונה בפרקליטות המדינה ובמחלקה לחקירות שוטרים כנגד חוקרי השב"כ, בטענה כי עונה במהלך חקירותיו. פרקליטו, עורך הדין עדי קידר, דרש בכתב התלונה, בשמו של פרלמן, להשעות באופן מיידי את צוות החוקרים עד לבירור פרטי החקירה.

במכתב התלונה, שהועבר גם לוועד נגד עינויים, ליועץ המשפטי לממשלה ולשר לביטחון פנים, מתאר עו"ד קידר את תלונותיו של פרלמן כנגד חוקריו. לטענתו, הוא נחקר משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הבוקר שלמחרת בזמן שידיו אזוקות מאחורי גבו.

בנוסף, פרלמן טוען כי חוקריו צעקו באוזניו שהוא רוצח, בזמן שבאוזן השנייה צעק לו חוקר אחר את המילים "אני נשבר, אני מודה". בהמשך נהגו החוקרים, לפי התלונה, לחבוט בגבו ולא לאפשר לו למתוח את אבריו. בנוסף, טוען פרלמן, הרבו החוקרים להקריא לו קטעים מתוך יומנו האישי, תוך שהם מנבלים את פיהם, ואומרים לו כי אשתו עומדת לעזוב אותו ושהיא עוסקת בזנות.

שלשום מתח בית המשפט ביקורת על התנהלות הרשויות בעניינו של פרלמן. "אין ראיות משמעותיות ורציניות שיש בהן כדי להביא להרשעתו של החשוד בעבירות המוזכרות בבקשת המעצר", אמר שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, נחום שטרנליכט, במהלך דיון בהארכת מעצרו של פרלמן.

עדכון ראשון - 13:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully