וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ רומז: לצרף נשים לוועדת טירקל

11.8.2010 / 12:25

ארגוני נשים עתרו לבג"ץ בדרישה לצרף נשים לוועדת טירקל החוקרת את אירועי ההשתלטות על המשט לעזה. למרות התנגדות המדינה, רמזו שופטי בג"ץ כי הם עשויים להעתר לבקשה

בג"ץ רמז היום (רביעי) לממשלה שיש צורך בצירוף אישה לוועדת טירקל החוקרת את אירועי ההשתלטות על המשט לעזה. במהלך דיון בעתירה שהגישו ארגוני נשים נגד אי שילובן של נשים בוועדה, הציעה השופטת מרים נאור שאחד מחברי הוועדה הנוכחיים יפרוש מתפקידו ויפנה מקום עבור אישה, הצעה שהפרקליטות התנגדה לה.

בחודש שעבר עתרו שלושה ארגוני נשים נגד ראש הממשלה, בעקבות החלטת הממשלה להוסיף שני גברים נוספים לוועדת טירקל, שהוקמה לחקר אירועי המשט לעזה. העתירה הוגשה לאחר שפנייה של עמותת "איתך-מעכי" לחברי הוועדה לצרף אישה לצוות הבדיקה נתקלה בסירוב.

המדינה הודיעה בתגובתה לעתירה כי הגדלת מספר החברים בוועדת טירקל תוביל לפגיעה בדיוניה. "האם הוספת אישה או שתי נשים בהכרח מעכבת את עבודת הוועדה?", שאלה היום השופטת נאור. לאחר שנציגת הפרקילטות, עו"ד חני אופק, השיבה שזוהי עמדתו של טירקל, רמזה השופטת נאור שאישה תוכל להחליף את אחד מהחברים בוועדה.

"אנשים יושבים בוועדה, זה לא בהכרח אומר שאם ייקבע שחייבת להיות אישה זה חייב להיות בדרך של הרחבה", אמרה. אולם עו"ד אופק התנגדה להצעה ואמרה שהדבר עלול להוביל לפגיעה בנכונות של אנשים להתמנות לוועדות בעתיד.

בעקבות הדברים הודיעו השופטים שיתנו את החלטתם מחר, אולם הוסיפו שיאפשרו לפרקליטות להודיע עד השעה 17:00 אם היא משנה את עמדתה.

בתחילת הדיון מתחו השופטים ביקורת על אופן הרכבת הוועדה, לאחר שנודע שחברי הממשלה כלל לא ראו את רשימת הנשים שמועמדותן הוצעה לטירקל. "אם הרשימה לא היתה בפני הממשלה, איך היא גובשה, האם היו קריטריונים? למשל אולי חיפשו פרופסור למשפטים או אדם עם ניסיון במשרד החוץ – דיפלומט, מחפשים מי שיש לו ניסיון בריכוז וועדות, האם הכל בדרך האלתור?", שאלה השופטת נאור. ועל כך הוסיף השופט סלים ג'ובראן: "אם היה נוהל, הכל היה נראה יותר טוב".

בתגובת המדינה שלשום נמסר כי חברי הוועדה פנו לשלוש נשים: הפרופסוריות רות לפידות, יפה זילברשץ וגבריאלה בלום, והציעו להן להיכנס לוועדה, אולם הן סירבו. כמו כן, מועמדותן של שתי נשים נוספות נפסלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully