וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי חוזר החינוך?

עובד אלחליבי

11.8.2010 / 10:20

יכול להיות שהחופש הגדול מביא לעלייה במקרי התעללות בבעלי חיים? מול התמונות הקשות האלו, מסתמנת רק תשובה אחת. ראו הוזהרתם

לפני כחודש דיווחנו כאן על פרשות של התעללויות בבעלי חיים בבאר שבע, שפעילי באר שבע אוהבת חיות מנסים לשים להן קץ. עם זאת, בעיצומו של החופש הגדול, יש הגורסים כי לא התבצע שינוי ממשי, וגוויות של חיות עדיין נמצאות בפינות שונות של העיר.

"מצטער שאני לא עושה לך את היום, כשאני שולח לך את התמונות האלה, אבל האלימות כלפי בעלי החיים אצלנו בבאר שבע, רק מחמירה. כמעט כל יום כשאני מסתובב בשכונה שלנו (שכונה ד' בבאר שבע), אני רואה חתול מת ולידו אבנים זרוקות. זה כבר רגיל לראות חתול שעקרו לו את העיניים או את הרגליים". מספר תושב השכונה, שבמשך חודש אחד צילם תמונות מבעיתות של התאכזרות לכלבים וחתולים במקום.

התושב, שביקש להישאר בעילום שם, החליט לתעד ולצלם את מקרי ההתעללות שהוא נתקל בהם, עתיד לשלוח את התמונות לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ ולגדעון סער, שר החינוך, כדי שידעו מה מתרחש בחופש הגדול. עותקים אמורים להגיע גם לגלעד ארדן, השר להגנת הסביבה ולסילבן שלום, שעשה את שנות ילדותו בבאר שבע, ומשמש היום כשר לפיתוח הנגב והגליל.

תושבים אוהבי חיות ואדם, פנו לעירייה לטפל בבעיה החמורה: "עיר שאיננה נלחמת באכזריות כלפי בעלי חיים, זו עיר שעתידה להיות אלימה גם כלפי תושבי העיר", מציינת אופירה כרמי תושבת העיר, ופעילה לזכויות בעלי חיים. בימים אלה, מתקיימים דיונים בעיריית באר שבע, האם להקים משמר בעלי חיים כמו זה שקיים בכפר סבא, או להסתפק במוקדים העירוניים. צביקה כהן, עוזר ראש עירית באר שבע מציין כי: "נושא זכויות בע"ח ומניעת התעללות בבעלי חיים חשוב, וצריך לזכות בתשומת לב וטיפול ראוי ואפקטיבי מצד העירייה. לעירייה, על אגפיה ויחידותיה, בשיתוף עם משטרת ישראל, הכלים והאמצעים להתמודד עם תופעת ההתעללות בבע"ח וכך ייעשה".

באר שבע עדיין יכולה להפוך לעיר אוהבת חיות ואדם, אם ירדו בהקדם כמויות הדיווחים על התעללויות בעיר. אז נדע, שההצהרות שיוצאות מהעירייה אינן הצהרות פוליטיות ריקות מתוכן. הבחור משכונה ד' עשה מלאכתו לא כדי לקבל תמורה, אלא משום דאגתו למצב בעיר. אולי כדאי שקברניטי העירייה, ינהגו כדוגמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully