וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחץ בינלאומי מנע תגובה ישראלית בלבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2010 / 8:40

העיתון הערבי א-שרק אל-אווסט דיווח מפי מקורות בצרפת כי ישראל התכוונה להגיב בפעולה צבאית על תקרית הירי גבול לבנון בשבוע שעבר. לפי הדיווח, לחצים בינלאומיים מנעו זאת ברגע האחרון. בישראל מכחישים

האם נמנעה תגובה צבאית ישראלית על תקרית הירי בגבול הצפון בשבוע שעבר? מקורות צרפתיים המוגדרים 'מהימנים' מסרו היום (רביעי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי לאחר תקרית האש, במהלכה נהרג סא"ל (במיל.) דב הררי וארבעה לבנונים, התכוונה ישראל לבצע פעולה צבאית בלבנון, אולם לחצים שהפעילו גורמים בינלאומיים וערביים הצליחו למנוע אותה.

על פי הדיווח בעיתון, לאחר תקרית האש בגבול ישראל-לבנון, "הודיע שר הביטחון אהוד ברק לשר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר כי ישראל מתכוונת לבצע פעולה צבאית גדולה בלבנון כדי ללמד לקח את צבא לבנון". אולם התערבות גורמים בכירים, ביניהם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הצליחו לבלום את ההידרדרות.

בנוסף לקלינטון וסרקוזי, דווח כי גם מצרים, ירדן וגורמים ערבים ובינלאומיים נוספים הפעילו לחצים על ישראל שלא לפתוח במבצע צבאי בלבנון ובכך "לדרדר את האזור למלחמה פתוחה".

מלשכתו של שר הביטחון לא התקבלה תגובה בנוגע לדיווח, אולם גורמים מדיניים בישראל הכחישו וטענו כי מדובר בטענות כוזבות.

לפני שבוע פתחו צלפים של צבא לבנון באש ממארב מטווח של כ-400 מטרים, ופגעו בשני חיילי צה"ל שעמדו בעמדה חשופה. מהירי נהרג סא"ל (במיל.) דב הררי ונפצע סרן עזרא לקיה ששימש כמפקד פלוגה בגדוד. לפי ההערכות של גורמי צבא, מדובר במארב מתוכנן. בחילופי האש נהרגו גם ארבעה לבנונים – שלושה חיילים ועיתונאי.

בהכנת הכתבה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully