וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן וילנאי: "חברים בעבודה הלכו שמאלה מדי"

פנחס וולף

10.8.2010 / 21:02

סגן שר הביטחון סבור שמפלגתו צריכה להישאר בממשלה חרף דברי המבקרים. בכנס בי-ם עקץ וילנאי את "המורדים" ואמר "צר לי שיש חברים בסיעת העבודה שאיבדו המצפן האידיאולוגי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

סגן שר הביטחון מתן וילנאי (עבודה) ערך הערב (שלישי) כנס פוליטי במחוז ירושלים של מפלגת העבודה. זאת לאחר זמן רב בו נמנע מלעסוק בעניינים פוליטיים פנים-מפלגתיים. במהלך הכנס שיגר עקיצות לעבר שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ וכן לעבר יתר "מורדי העבודה" - אופיר פינס ואיתן כבל.

"צר לי שיש חברים בסיעת העבודה שהלכו שמאלה מדי ואיבדו את המצפן האידיאולוגי שהנחה את מנהיגי מפא"י. אני מייצג את הזרם המרכזי של מפלגת העבודה ומאמין שהמפלגה צריכה להישאר במרכז המפה הפוליטית. אם נמשיך לסטות שמאלה, נצטער על כך מאוחר יותר".

וילנאי הסביר את עמדתו לפיה מפלגת העבודה צריכה להישאר בתוך הממשלה. לדבריו, "אם לא היינו יושבים בממשלה, לא הייתה הקפאת בנייה ולא היה שיחות קרבה עם הפלסטינים. חברים מהליכוד אומרים לי: 'מזל שאתם בממשלה, אחרת לא היינו מצליחים מול הקהילה הבינלאומית'. שלא יהיה לאף אחד ספק - בלי הנוכחות שלנו בממשלה, היו נכנסים גורמים ימניים קיצוניים והקהילה הבינלאומית לא היתה מדברת איתנו".

"אנו בממשלה בגלל האחריות הלאומית שלנו והיא קודמת לכל", המשיך וילנאי. "אני מאמין בפתרון של שתי מדינות לשני עמים והדרך היחידה לעשות זאת היא מתוך עמדה של כוח ולא מעמדה של ויתור. עלינו לקדם את התהליך המדיני בהקדם האפשרי. אני מודע לכך שמצבה של המפלגה אינו פשוט, אך נוכחותנו בממשלה חשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully