וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוב תוכניות לא מבחינים בתוצאות

גיל סימה

11.8.2010 / 0:57

תוכנית משרד הרווחה לטיפול בנוער בסיכון איננה מתקדמת באופן משביע רצון. כך סבור מנכ"ל משרד הרווחה לאחר סיור שערך בנתניה וחדרה בו בחן את תפקוד הרשויות

מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ', ביקר אתמול (שלישי) בחריפות את גורמי הרווחה בנתניה ובחדרה בזמן סיור עבודה שערך באזור השרון. איצקוביץ' בחן בסיור את תפקוד הרשויות ביישומה של התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, עליה שקד מאז כניסתו לתפקיד.

במסגרת הסיור נחשף כי כ-13% מאוכלוסיית הילדים ובני הנוער בנתניה, 6,700 במספר, נמצאים בסיכון. בחדרה אותרו קרוב ל-2,000 מקרים העונים להגדרת הסיכון שקבע המשרד. עוד עולה מהנתונים, כי חלקם היחסי של העולים מאתיופיה ומחבר העמים גבוה משמעותית מאלו שנולדו בארץ בקרב הנוער בסיכון.

במהלך הסיור אמר איצקוביץ' לגורמי הרווחה כי הדבר החשוב הוא מבחן התוצאה. "מדובר בתוכנית שעלותה למשק נעמדת בכחמישה מיליארד שקלים לחמש שנים, ובסוף ישאלו אותי: 'איפה התוצאה לכל הכסף שנתנו לך'? אז אני מבקש ודורש: תוצאות!".

המנכ"ל מסייר בשטח

מצבם של 151 אלף ילדים במצבי סיכון שונים ב-56 יישובים וציפיות גדולות נתלו ביישומה של התכנית, אולם נראה כי גם איצקוביץ' הבין שהתוכניות האסטרטגיות ותרשימי העבודה אינם באים לידי ביטוי בשטח. "אני רוצה לדעת תכל'ס מה עשיתם? תעזבו אותי מהפרגונים והמחמאות: באתי לשמוע מה אתם עושים בשטח"? הטיח לגורמי הרווחה.

מנכ"ל משרד הרווחה התייחס גם למקרה שאירע לאחרונה בנתניה, כשסיירת מתנדבים הפועלת בעיר עצרה שתי נערות שנראו אוחזות בבן גילם ומפילות אותו ארצה בחוזקה. "פנינו אליו וניסינו לעורר אותו. הוא לא רצה לשתף פעולה או לספר לנו מי הם הוריו. הענקנו לו טיפול רפואי ושיתפנו את חבריו", סיפרה למנכ"ל המתנדבת שהיתה מעורבת באירוע. אולם בשלב זה הקשה איצקוביץ' ושאל: "דיווחתם לרשויות הרווחה על המקרה? העברתם את הפרטים למישהו? אני רואה שהחיבור בין התשתיות המקומיות והעירוניות לא שלם".

"התוכניות הן אולי טובות ומועילות אבל קודם כל שיביאו לנו כוח אדם נוסף כי המצוקה פה נוראית", הגיב אחד מגורמי הרווחה המתעסק עם הנוער בנתניה וביקש להתייחס לנתונים שהוצגו בפניו. טלל דולב, מנהלת התכנית הלאומית במשרד הרווחה, הוסיפה כי "בפעם הבאה שנגיע, ננסה להבין מה בדיוק היעדים שמציבים לעצמם הגורמים ברשויות, איך הם בודקים את עצמם ואיך הם ממקדים את עצמם מבחינת השירותים שהם מעניקים".

עדכון ראשון: 19:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully