וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן דן עם מיטשל על פתיחת המו"מ הישיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.8.2010 / 18:06

סאיב עריקאת, חבר צוות המו"מ הפלסטיני אמר בתום הפגישה בין השניים כי זו היתה חיובית אך לא הובילה לשום תוצאות. "המפתח למעבר לשיחות ישירות נמצא בידי ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד היום (שלישי) ברמאללה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל במטרה לדון בפתיחת משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים. בתום הפגישה אמר חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת כי הפגישה היתה חיובית מאוד, אולם היא לא הובילה לשום הסכמה ותוצאות בעניין הכניסה למשא ומתן ישיר.

"המפתח למעבר לשיחות ישירות נמצא בידיו של ראש ממשלת ישראל וזאת לאחר שיכריז כי הוא מוכן להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולקבל את פתרון שתי המדינות", אמר עריקאת. "רק לאחר אלה יהיה ניתן לפתוח מיידית בשיחות ישירות. אלו לא תנאים ישראלים אלא התחייבויות של ממשלת ישראל במסגרת הסכמים שנחתמו".

"אנחנו לא מתנגדים לשיחות ישירות", הבהיר עריקאת. "נהפוך הוא: אנחנו רוצים שיחות ישירות שתתקיימנה במסגרת לוח זמנים מוגדר. אנחנו רוצים שישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ביניהן בירושלים, ותקבל את הבסיס לשיחות – דהיינו גבולות 67' עם חילופי שטחים".

עריקאת הבטיח כי "ההנהגה הפלסטינית תמשיך לנהל מגעים מול כל הגורמים הבינלאומיים, שכן בסופו של דבר אנחנו פועלים להשגת שלום צודק ובר-קיימא באזור, שיהיה מבוסס על יוזמת השלום הערבית ויוביל לנסיגה ישראלית מגבולות 67' ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".

מיטשל אמר בתום הפגישה כי הממשל האמריקאי מאמין בהשגת שלום בין הפלסטינים לישראלים וכן בהשגת שלום בין ישראל לבין שכנותיה לבנון וסוריה "כפתרון כולל על פי חזון הנשיא אובמה". לדבריו, הממשל יודע עוד כי "הפתרון היחיד" בין ישראל לפלסטינים הוא פתרון שתי המדינות. "למרות הקשיים נמשיך במאמצינו, כי זהו האינטרס של עמי האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully