וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: על ערוץ 2 להעביר מסמך גלנט למשטרה

גלעד גרוסמן, אמילי גרינצווייג ואיילה חננאל

10.8.2010 / 16:53

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה את הערעור נגד הצו שחייב את חברת החדשות של ערוץ 2 להעביר למשטרה את המסמך, שנועד, לכאורה, לקדם את מועמדותו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. בערוץ יגישו ערעור על ההחלטה

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה היום (שלישי) את בקשתו של ערוץ 2 לבטל את הצו להצגת "מסמך גלנט". השופט, נחום שטרנליכט, דחה את הבקשה לקיים דיון בעניין וקבע כי לא מדובר בחיסיון מקור, אלא במסמך שכבר פורסם: "עיקרו של החסיון העיתונאי הינו על מקורות המידע ולא על המידע עצמו. הרחבת החסיון על המידע הינה בבחינת חריג כאשר במקרה זה אין מקום להרחבה זו. המידע עצמו פורסם, וכל שמסירתו למשטרה מבוקש הוא המסמך המקורי, אשר פורסם על ידי המבקשת. אינני רואה מקום למנוע מהמשטרה במסגרת החקירה את קבלת המסמך המקורי. על כך הבקשה נדחית".

מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר בתגובה כי הם מגישים בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה וכן כי יוגש ערעור נגדה לבית משפט המחוזי בפתח תקווה.

מוקדם יותר היום הגישה חברת החדשות של ערוץ 2 לבית משפט השלום בפתח תקוה בקשה לביטול הצו למסירת "מסמך גלנט" לידי המשטרה. הצו ניתן אמש, במעמד צד אחד, והועבר בשעות הערב המאוחרות לידי המחלקה המשפטית של מחלקת החדשות. עו"ד ברק בר שלום המייצג את החברה נימק את הבקשה בטעמי שמירה על חסיון עיתונאי.

המסמך נועד, לכאורה, לקדם את מועמדותו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל והוא נושא את לוגו חברתו של יועץ התקשורת אייל ארד. אתמול הגיעו חוקרי היאחב"ל למשרדי "ארד תקשורת" בתל אביב, וערכו חיפוש במקום. במהלכו תשאלו החוקרים עובדים במקום, לקחו מהמשרד מסמכים ובדקו מחשבים.

ארד עצמו הגיש שלשום תלונה במשטרת מרחב ירקון בתל אביב, בה הוא דורש לבדוק ממצאים בנוגע למסמך שעליו דווח בפרסום. ארד אמר כי לאחר בדיקה מקיפה שנערכה במשרדו עולה שמדובר במסמך מזויף. ארד אמר עם הגשת התלונה כי הוא חשף עצמו לחקירה פלילית בגין הגשת תלונת שווא רק מאחר והוא בטוח כי המסמך לא נכתב במשרדו וכי מדובר בזיוף. "הודעתי למשטרה שאני מוכן להיבדק במכונת אמת למרות מגבלותיה, אני מוכן לפתוח את מחשבי המשרד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully