וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהג המיניבוס מסר שתי גרסאות סותרות"

רמי שני

10.8.2010 / 14:14

יומיים לאחר ששחזר את התאונה עם הרכבת, שבה נהרגו שבעה בני אדם, הובא נהג המיניבוס ישר ישורון להארכת מעצר נוספת, אולם השופט החליט לשחררו למעצר בית. נציג המשטרה טען כי במהלך החקירה מסר ישורון שתי גרסאות סותרות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט)

בית משפט השלום בקריית גת שחרר בצהריים (שלישי) למעצר בית של חמישה ימים את ישר ישורון, נהג המיניבוס שהיה מעורב בתאונת הרכבת בדרום. ישורון ישהה אצל משפחתו בירוחם. הוא שוחרר בערבות של חצי מיליון שקלים והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה. השופט אייל באומגרט אמר כי לא מתקיים בסיס ראייתי לפיו יש חשש לשיבוש החקירה, ולכן אין סיבה להמשיך להחזיק את ישורון במעצר.

לטענת נציג המשטרה, ישורון מסר לפחות שתי גרסאות סותרות במהלך החקירה. עוד אמר נציג המשטרה כי ישורון מתעייף מהר ואינו יכול להמשיך לקיים את החקירה כבר אחרי פרק זמן קצר. עו"ד כהן ביקש לדעת האם יש אינדיקציה לפיה ישורון יימלט מהחקירה, והשופט ציין כי כדי שתקום עילת מעצר צריך להראות מידת מסוכנות. כהן ביקש גם לדעת אם ישורון סירב לענות לשאלות, ונציג המשטרה השיב בחיוב וציין כי ישורון לא ענה על מספר שאלות.

בדברי הסיכום אמר עו"ד כהן כי "אין ספק שמדובר בתאונת דרכים קשה ביותר בה נהרגו שבעה ונפצעו ושני בני אדם כולל החשוד עצמו. אין ספק שהחקירה צריכה למצות עצמה עד הפרט האחרון. אבל כדי שתהיה עילה למעצר צריכים להיות תנאים בהם יש יסוד סביר שהחשוד ינסה לשבש את החקירה או יימלט". כהן הגיש לשופט צרור מסמכים תוך שהוא מציין לחוקר כי "גם להגנה יש לפעמים מסמכים סודיים".

הוא הוסיף כי "מהבקשה עצמה אין ראיות לאפשרות שישורון ימלט מהדין או ישבש הליכי חקירה. לחקור חשוד כדי לשמוע ממנו גירסה שלישית אינה עילה למעצר. סעיפי האישום הם אי עצירה באור אדום ועל כך לא עוצרים אנשים. אין ודאות שיוגש נגדו בכלל כתב אישום. גם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות לא עוצרים. צריך להעניש אותו אבל מעצר זה לא עונש, זה רק לצורך חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully