וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

10.8.2010 / 10:10

קיבלתם גור חדש והוא מת כעבור כמה ימים? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסביר לכם מה עושים כדי להציל את העולל

איך אפשר להימנע מקניית גור חולה (מחלת פרוו)??? קניתי גור רוטווילר והוא מת אחרי כמה ימים...

לצערי אכן רוטווילר הוא גזע רגיש במיוחד לפרוו וירוס ולאחרונה אכן יש חזרה של הנגיף לארץ, כאשר בשנתיים האחרונות היו מספר אירועים והתפרצויות.

הפתרון הוא פשוט, אך חלקי. רצוי לרכוש גור מבית גידול מוכר . מגדלים המכבדים את עצמם ידאגו להוציא גור רק לאחר חיסון ראשון לפחות וטיפול נגד תולעים. מגדלים אלה גם לרוב יתנו אחריות למשך 10 ימים ראשונים.

יש לי כלבת פאג מדהימה בת 3 ככלל אין לה בעיות התנהגות אבל יש בעיה כאשר אנחנו נוסעים באוטו ועוצרים ומתכוונים לרדת,היא מתחילה לבכות וממש צורחת וממש כשאני פותחת את הדלת היא ממש מתחרפנת ותוקעת בי את הציפורניים שלה. מה אפשר לעשות?

נשמע כי יש טראומה כלשהי הקשורה לנסיעה ברכב והשהייה בו. אפשר לנסות לעשות התנייה חיובית לרכב ולהיכנס ולצאת ממנו בזמן שהוא חונה עם מזון טעים או פרסים.

יש לנסות לעשות את התהליך הדרגתי. הכוונה היא שבהתחלה בלי להיכנס לרכב ובהדרגה לעלות ולקרוא לה. אפשר גם להתייעץ כמובן עם מטפל בבעיות התנהגות שיוכל ללמד אתכם שימוש נכון בחיזוקים והתניות.

שלום יש לי כל פינצ'ר והוא לא אוכל את האוכל שלו האם כדי להוסיף לו לאכול אוכל בשימורים מיוחד לכלבים?

זו בהחלט אפשרות טובה לעזור בהגברת 'טעימות' האוכל. אפשר גם לנסות לרכך את המזון או לשים עליו תוסף רוטב המגביר שיהפוך אותו ליותר אטרקטיבי עבור הכלב. רצוי לנסות גם ליצור הקשר חיובי לארוחה וללוות את מתן המזון בהפקת צליל או קול, העשויים להגביר את ההכרה של הכלב כי מדובר בגרוי החיובי, שלאחריו ינתן לו מזון.

כלבת השרפיי שלי סובלת כבר זמן מה מדלקת די חריפה בעיניים, היא מגרדת המון מה שמחמיר את מצב העיניים. לאחר טיפול בדמודקס, נרשם שיפור מסויים במצב. אך עדיין יש לה דלקת ואדמימות בעיניים. שטיפות עיניים לא עזרו.

שארפיי הוא גזע אשר סובל לעיתים קרובות מבעיות עור ועיניים. בין היתר, הסיבות אשר עלולות לגרום לבעיות כאלו הן אנטר ופיון שהוא מצב בו העפעפיים מגולגלים מעט פנימה והריסים מגרים את העין.

אפשרות נוספת, פחות נפוצה בגזע, היא שיער הצומח מהעפעף לתוך העין. את הבעיה קשה מאד לאבחן ללא שימוש באמצעי מיוחד להגדלת התמונה של האיבר הנבדק. לוטרינר העוסק ברפואת עיניים יש מכשיר מיוחד הקרוי מנורת סדק והוא למעשה מן מיקרוסקופ נייד עם תאורה חזקה המאפשר אבחון מדויק ואז גם טיפול מתאים. כדאי לאתר וטרינר עם ציוד מתאים. בהצלחה!

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully