וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של מסיע מחבל לפיגוע בחדרה

גלעד גרוסמן

10.8.2010 / 9:47

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של פיכרי מנצור, שנידון ל-17 שנות מאסר לאחר שהסיע את המחבל אשר ביצע את פיגוע ההתאבדות בשוק בחדרה. במקביל נדחה ערעור המדינה על קלות העונש

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את ערעורו של פיכרי מנצור, שנידון ל-17 שנות מאסר לאחר שהורשע בשישה מקרים של סיוע לרצח ועשרות מקרים של סיוע לניסיון רצח. מנצור הסיע את המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בשוק בחדרה באוקטובר 2005. בית המשפט גם דחה במקביל את ערעור המדינה על קלות העונש.

מנצור הורשע בכך שהסיע את המחבל המתאבד - חסן אבו זיאד - והמלווה שלו מהכפר ג'ת לשוק בחדרה, ולאחר מכן החזיר את המלווה לג'ת, זאת תמורת 100 שקל. במהלך הנסיעה, כך העיד המלווה, הוא אמר למנצור כי זיאד "הולך לפגוש את בוראו". בפיגוע נהרגו מיכאל קויפמן, פרחיה מכלוף, ג'מיל קעאדן, סביחה נסים, יעקב רחמני ופולייס גניה.

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע ב-2008 כי מנצור, אזרח ישראלי, היה מודע היטב למטרת המחבלים, נקט באמצעים שונים כדי שלא יתפסו ואף הוביל אותם למקום הפיגוע אותו לא הכירו. השופטות קבעו בגזר הדין כי "מילא תפקיד פעיל ב'שרשרת המוות'". מנצור, באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, טען בערעור כי לא ידע שהוא מסיע מחבלים, וסבר בתום לב כי הוא מסיע פועלים השוהים בארץ באופן בלתי חוקי, בדרכם לעבודה בחדרה. הוא טען כי בחר בדרכים עוקפות להגיע לחדרה כי חשב שהוא מסיע שב"חים, והוסיף שהודה בחלק מהמעשים שיוחסו לו בשל לחץ בחקירה.

השופט אליעזר ריבלין דחה את טענותיו של מנצור, וקבע שלא הצליח לשכנע שהמלווה שיקר בעדותו. מנגד, הוא קבע כי גם שמנצור הורשע בעבירות חמורות ביותר, בית המשפט התחשב בגזירת העונש בעובדה שלא היה שותף לתכנון הפיגוע אלא נבחר להסיע את המחבלים באופן אקראי ולכן אין מקום להחמיר עמו עוד. "יש לקוות כי די יהיה בעונש זה כדי להעביר את המסר המרתיע הנדרש, לאלה המוכנים לסייע לטרור", נכתב בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully