וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תוכנן מרד בנח"ל החרדי עקב פינוי מאחז?

יהושע בריינר

10.8.2010 / 7:28

מסמך מחאה נגד פינוי מאחז בשומרון הופץ בקרב גורמים בכירים בצה"ל כאשר הוא חתום ע"י 40 מלוחמי גדוד הנח"ל החרדי. צה"ל: המכתב הופץ ע"י גורמים בימין והחתימות הושגו במרמה

מרד בנח"ל החרדי? אמש (שני) הופץ מכתב ובו חתימותיהם האישיות של למעלה מ-40 חיילים המשרתים בגדוד "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי) שנשלח לרב הצבאי הראשי ובו הם מוחים לכאורה על כך שהצבא השתמש בלוחמי הגדוד במהלך פינוי מאחז לפני כשבועיים בשומרון. אלא שבפועל טוענים בצה"ל שחתימותיהם של החיילים על המסמך הושגו במרמה וכי החיילים הוטעו לחשוב כי הם מורשים לחתום על מכתב מחאה, שהופץ לדבריהם על ידי גורמי ימין.

במסמך, שעליו חתומים למעלה מ-40 מחיילי הגדוד, מרביתם בשירות סדיר, מחו החיילים לכאורה על כך שלטענתם במהלך פינוי המאחז "גבעת רונן" הסמוך להתנחלות הר ברכה לפני כשבועיים, הם הוזעקו לאזור על מנת לשמש ככח אבטחה באזור, וזאת לאחר שלא נאמר להם שמדובר בפעילות לצורך הריסת המאחז, אלא לצורך "החלפת פלוגה של משמר הגבול שיצאה לפעילות בדרום הארץ", כך לפי המכתב שהופץ. בפועל, נטען, אותה פלוגת מג"ב עסקה בסיוע האבטחה במאחז, שנהרס כולו.

על המכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם לראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, למפקד חטיבת כפיר, אליו משתייך הגדוד ולמפקדם הישיר, כתבו, לכאורה, החיילים כי בפעם הבאה ייתכן ויסרבו לפקודות. "לא ייתכן שבשעה שאנו מסתכנים יום יום בלחימה מתמדת על מנת לתת ביטחון לעם היהודי, דרגי הפיקוד הבכירים בצה"ל פוגעים בנו ובערכינו באופן לא ישר, שחצני ומחפיר", נכתב. "צר לנו על כך שפעם אחר פעם לא משכילים בצה"ל לכבד את ערכי המסורת היהודית, בנוסף על כך שבצה"ל לא יודעים להבדיל בין משימה פוליטית לבין משימה ביטחונית עליה מוסרים את הנפש".

עוד נכתב כי "העובדה שבעוד פלוגת מג"ב אותה החלפנו עסקה בהרס בתי יהודים בשומרון מהווה פגיעה אנושה באמוננו במערכת הפיקוד הצבאית. פגיעה זו באמון ובסטייה מ'תרבות אמירת האמת בצה"ל' הינה פגיעה אנושה היכולה לבוא לידי ביטוי בכל המישורים השונים של ההתנהלות הצבאית בשגרה ובחירום".

מקרה חריג

מלבד זאת, לוואלה! חדשות נודע כי לאחר שגילו החיילים כי שימשו כמעגל שני באבטחת הריסת המאחז, החליט אחד החיילים לערוק מהגדוד ושב לביתו כמחאה על הדברים. בצה"ל רואים את הנח"ל החרדי כדוגמא לשילוב לימוד התורה עם הצבא, אולם לאורך כל הדרך נשמעו חששות בצה"ל לפיהם ביום פקודה, יקשיבו החיילים לרבניהם ולא למפקדים, אולם בצבא טרם נתקלו במקרה כה חריג.

הגדוד שייך לחטיבת כפיר, שידע בעצמו בשנה האחרונה מספר אירועי מרד על רקע הריסת מאחזים. כך למשל במהלך טקס השבעה בכותל של החטיבה הניפו שני חיילים שלט המוחה על פינוי מתיישבים מההתנחלות חומש שבשומרון, חמישה חיילים נוספים נשפטו על הצבת שלט מחאה על הריסת מאחז בדרום הר חברון, וכן נתפס שלט שהיה אמור להיות מוצג בבסיס ההדרכה של החטיבה, רגע לפני שהונף, גם הוא מוחה על הריסת מאחזים ביהודה ושומרון.

בצה"ל כאמור הכחישו כי מדובר במסמך שיצא מטעם החיילים ואמרו בתגובה כי "על פי בדיקה שערך פיקוד המרכז עם החיילים התברר כי שמם שורבב למסמך שלא ברשות ושלא בסמכות ובניגוד לדעתם, למרות שביקשו עם היוודע המעשה להשמיט את שמם. בצה"ל דוחים את הכתוב במסמך, חיילי גדוד 'נצח יהודה' מבצעים את עבודתם באופן מקצועי ומשמשים כח חשוב בהתמודדויות המבצעיות בפיקוד המרכז".

עדכון ראשון: 05:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully