וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני רוצה להעיד בוועדה: "רה"מ החסיר פרטים"

9.8.2010 / 20:07

יו"ר האופוזיציה פנתה לשופט יעקב טירקל וביקשה ממנו להעיד בוועדה החוקרת את אירועי המשט שעשה דרכו לעזה. לטענתה, ראש הממשלה לא ביטא כראוי בעדותו את ההיבטים שהובילו להחלטה על הסגר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לאחר פרסום עדות ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני ועדת טירקל, והתייחסותו לסגר על עזה ולנסיבות שהביאו לאירועי המשט, פנתה הערב (שני) יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, במכתב לשופט טירקל בו ביקשה להעיד, מיוזמתה, בפני הוועדה. לבני, ששימשה כשרת החוץ בממשלה הקודמת והיתה שותפה למדיניות הטלת הסגר, מבקשת להציג בפני הוועדה את מכלול ההיבטים המדיניים והבטחוניים שהובילו להחלטה על הסגר, ושאותם לא ביטא כראוי נתניהו בעדותו.

"המדיניות הכוללת הזו רלבנטית הן ביחס לנסיבות שהובילו למשט והן להקשר הרחב יותר בו נתקבלו אירועי המשט בזירה הלאומית והבינלאומית", אמרה לבני. "הנני נכונה כאמור להעיד בפני הוועדה ולדון בנושאים אלו, ובכל נושא אחר בו תחשוב הוועדה שיש בידי לסייע", הוסיפה. מקורבי לבני אומרים כי בניגוד לנתניהו, שהוכיח היום שהוא מסיר מעצמו כל אחריות ברגע האמת וזורק אותה על אחרים, לבני לוקחת אחריות ומבקשת להופיע בפני הוועדה.

קודם לכן, הטיחו גורמים באופוזיציה ביקורת על רקע עדותו של נתניהו בפני הוועדה. "דברי נתניהו בוועדה מוכיחים שישראל היא מדינה בלי מנהיג ולממשלתה אין מנהיגות", אמרו בקדימה והוסיפו כי "נתניהו ברגע האמת מפזר את האשמה בין אחרים ובתקופתו כראש הממשלה נפרצו כל גבולות האטימות והחוצפה". לדברי אנשי המפלגה, "נתניהו מדרדר את מצבה המדיני של ישראל לשפל, מאפשר למערכת הביטחון להפוך לשק חבטות, ומשלם סכומים חסרי תקדים להישרדותו הפוליטית", נמסר עוד מהמפלגה. "מבחינתו אין לו אחריות. נתניהו מוכיח יום אחר יום שהוא אולי ראש ממשלה, אבל את המדינה לא הוא מוביל".

מהליכוד נמסר בתגובה לבקשת לבני כי "חבל שציפי לבני שוב מתנהלת בחוסר ממלכתיות. בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מגן בפני ועדת טירקל על הצדק של מדינת ישראל, ובכלל זה על חוקיות הסגר הימי שממשלת לבני -אולמרט הטילה על עזה. קשב להבין מדוע ציפי לבני מנסה לעורר מחלוקת בשביל רווח פוליטי וחצי כותרת".

נתניהו העיד הבוקר במשך כארבע שעות בפני ועדת טירקל ואמר כי טרם נסיעתו לארה"ב בימים שקדמו להגעת המשט, הטיל את האחריות לאירועים על שר הביטחון אהוד ברק. לדבריו, "הנחיתי שמי שאחראי על הטיפול במשט על כל היבטיו יהיה שר הביטחון, שירכז את הנושא ויפעיל את שרי השביעייה ואת נושא ההסברה. הוא היה אחראי לניקוז כלל הנושאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully