וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים סירבו להתייצב לחקירת משטרה

10.8.2010 / 0:07

המשטרה זימנה לחקירה את הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף בעקבות תמיכתם בספר "תורת המלך" הדן בהלכות הריגת גוי, אך השניים סירבו להתייצב. "תורתנו אינה עומדת לחקירה"

הסערה סביב הספר "תורת המלך" של הרב יצחק שפירא הדנה בהלכות הריגת גוי ממשיכה לעורר הדים. רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, ובנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יעקב יוסף, זומנו לחקירה במשטרה בעקבות הסכמות שפרסמו לספר, אולם השניים הודיעו למשטרה כי אין בכוונתם להגיע לחקירה. הרב ליאור היה אמור להתייצב אתמול (שני) במשרדי היאחב"ל בלוד, אולם סירב להגיע, והרב יוסף זומן לחקירה הבוקר, אולם אמש הודיעו מקורביו כי אין בכוונתו להתייצב לחקירה.

שני הרבנים, יוסף וליאור, פרסמו אמש גילוי דעת משותף ובו הודיעו פומבית כי אינם מתכוונים לשתף פעולה עם החקירה. "תורתנו אינה עומדת לחקירה", כתבו השניים. "הניסיון לפגוע ברבני ישראל ולמנוע מהם להביע דעת תורה על ידי הפחדות ואיומים הינו מעשה חמור שלא יצלח", כתבו הרבנים.

לדבריהם, "שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הר?שע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל. אנו פונים לכל יהודי באשר הוא למחות על בזיון התורה, ולצאת כנגד מעשי האלימות השלטונית וסתימת הפיות". לדברים התייחס אמש גם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שאמר כי "מדובר בחציית גבולות ורדיפה מהנוסח הקומוניסטי. איש לא מעז לחקור שייח'ים, אימאמים או פרופסורים שמאלנים מהאוניברסיטאות".

בשבוע שעבר זומן לחקירה דומה נשיא ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, הרב יצחק גינזבורג, שנחקר במשטרה בחשד להסתה לגזענות, כשמחוץ לתחנת המשטרה ממתינים לו עשרות מחסידיו, מרביתם תלמידיו מיצהר. מקורבי הרב יוסף אמרו אמש כי הזמנתו והזמנת הרב ליאור לחקירה הינן רדיפה. "רדיפה זו היא על רקע הבעת דעותיו של הרב לטובת חיילי צה"ל שנמצאים בזמן מלחמה", אמרו מקורביו. "מטרת רדיפה זו היא להרתיע אותו מלהמשיך ולחנך לשמירה על חיי חיילינו וחיי ילדינו".

עדכון ראשון: 20:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully