וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המדינה חוששת משילוב נשים בוועדת טירקל?

9.8.2010 / 18:39

שלושה ארגוני נשים עתרו נגד אי שילוב נשים בוועדה החוקרת את אירועי המשט שעשה דרכו לעזה. המדינה השיבה מצדה כי הגדלת הרכב הוועדה כדי לשלב בה שתי נשים, תוביל לפגיעה בדיונים

"הגדלת מספר החברים בוועדת טירקל כדי לשלב בה שתי נשים תוביל לפגיעה בדיוניה", כך נכתב בתגובה שהגישה היום (שני) המדינה לעתירה שהגישו שלושה ארגוני נשים נגד אי שילובן של נשים בוועדה. בתגובה, שהוגשה באמצעות עו"ד חני אופק מפרקליטות המדינה, נכתב כי חברי הוועדה פנו לשלוש נשים: הפרופסוריות רות לפידות, יפה זילברשץ וגבריאלה בלום, והציעו להן להיכנס לוועדה, אולם הן סירבו.

כמו כן, נכתב בתגובה, הפנייה נעשתה הן לפני הקמת הוועדה והן אחרי ההחלטה להרחיב את מספר חבריה. בנוסף עלה גם שמה של אשת צבא לשעבר אולם מועמדותה נפסלה בשל ניגוד עניינים. בעקבות זאת מונו לוועדה הפרופסורים מיגל דויטש וראובן מרחב. במקביל, הוצאו ליו"ר הוועדה עשר מועמדות נוספות שנשאו בתפקידים בכירים בשירות הציבורי ובאקדמיה, אולם טירקל קבע כי תרומתם לא תעלה על זו של דויטש ומרחב.

עוד נכתב בתגובה כי עלה גם שמה של עו"ד עירית קאהן, שבמשך שנים ניהלה את המחלקה הבינלאומית בפרקליטות, אולם מועמדותה נפסלה כי "הביעה את מועמדותה באופן דומה לזה של מספר מועמדים שכבר נפסלו על ידי היועץ המשפטי. עוד נטען כי הרחבת הוועדה תחייב את הגדלתה בשני אנשים כדי לשמור על מספר אי זוגי של משתתפים, מה שיוביל לפגיעה בדיונים. "השבוע מעידים מול הוועדה ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ולכן יווצרו פערי מידע משמעותיים בין חברי הוועדה החדשים לנוכחיים, מה שיגזול זמן רב מעבודת הוועדה כדי להשלימם", נכתב בתגובה. הפרקליטות טוענת כי נעשו מאמצים סבירים למציאת נשים לוועדה.

בחודש שעבר הגישו מספר ארגוני נשים עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה, בעקבות החלטת הממשלה ביום ראשון האחרון להכליל עוד שני גברים בוועדת טירקל שהוקמה לחקר אירועי המשט לעזה. העתירה הוגשה לאחר שפנייה של עמותת "איתך-מעכי" לחברי הוועדה לצרף אישה לצוות הבדיקה נתקלה בסירוב. לדברי עו"ד ענת טהון-אשכנזי מעמותת איתך-מעכי, "ראש הממשלה פועל ביודעין בניגוד לחוק שיווין זכויות האישה ומתעלם במופגן מהחובה המוטלת עליו על פי כללי חוק וצדק לשתף לפחות אישה אחת בוועדה". לדבריה, לא יעלה על הדעת כי "שוב ידירו נשים מנושאים שמוגדרים בישראל כ'גבריים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully