וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו משיב: "האחריות הכוללת למשט - עליי"

9.8.2010 / 15:02

ראש הממשלה הגיב לביקורות כי התחמק מאחריות בעדותו בפני ועדת טירקל והבהיר כי "האחריות הכוללת מוטלת תמיד עליי, בין אם אני בארץ ובין אם אני בחו"ל". על ישיבת השביעייה: "היתה סקירה מודיעינית ומדינית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב היום (שני) לביקורת שהוטחה כלפיו בעקבות עדותו בפני ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט הטורקי לעזה. נתניהו אמר כי "כראש הממשלה, האחריות הכוללת מוטלת תמיד עליי. בין אם אני בארץ ובין אם אני בחו"ל וכך היה גם במקרה זה".

נתניהו התייחס גם לדיווחים אודות ישיבת השביעייה ואמר כי "הדיווח שלפיו שרי השביעייה עסקו רק בנושא התקשורתי אינו נכון. שרי השביעייה קיבלו באותו דיון סקירה מודיעינית מראש חטיבת המחקר באמ"ן וסקירה מדינית ממנכ"ל משרד החוץ. הובהר שהמאמצים המדיניים הרבים כנראה לא יצליחו למנוע את הגעת המשט ושצה"ל יאכוף את הסגר הימי. שרי השביעייה דנו בדרכים שונות כיצד לצמצם את המחיר המדיני וההסברתי של אכיפת הסגר".

קודם לכן, הטיחו גורמים באופוזיציה ביקורת על רקע עדותו של נתניהו בפני הוועדה. "דברי נתניהו בוועדה מוכיחים שישראל היא מדינה בלי מנהיג ולממשלתה אין מנהיגות", אמרו בקדימה והוסיפו כי "נתניהו ברגע האמת מפזר את האשמה בין אחרים ובתקופתו כראש הממשלה נפרצו כל גבולות האטימות והחוצפה".

"נתניהו מדרדר את מצבה המדיני של ישראל לשפל, מאפשר למערכת הביטחון להפוך לשק חבטות, ומשלם סכומים חסרי תקדים להישרדותו הפוליטית", נמסר עוד מהמפלגה. "מבחינתו אין לו אחריות. נתניהו מוכיח יום אחר יום שהוא אולי ראש ממשלה, אבל את המדינה לא הוא מוביל".

בפני הוועדה נתניהו העיד כי "ברק היה אחראי"

גם ח"כ איתן כבל (העבודה) ביקר את נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה אינו יכול להעביר את האחריות לגורמים מתחתיו. תרבות 'כיסוי התחת' עולה מדרגה והגיעה עד הגורמים הבכירים ביותר". ח"כ כבל הוסיף ואמר כי "מעבר לעובדה שראש הממשלה לא הפנים את מסקנות ועדת וינוגרד, לגבי הדרך לקבל החלטות בממשלה, הוא גם לא הפנים את העובדה שהעם בישראל מצפה ממנו להנהיג ולקבל הכרעות - ולא רק להסתתר מאחורי הסינור של הצבא ושרי הממשלה".

נתניהו העיד הבוקר במשך כארבע שעות בפני ועדת טירקל ואמר כי טרם נסיעתו לארה"ב בימים שקדמו להגעת המשט, הטיל את האחריות לאירועים על שר הביטחון אהוד ברק. לדבריו, "הנחיתי שמי שאחראי על הטיפול במשט על כל היבטיו יהיה שר הביטחון, שירכז את הנושא ויפעיל את שרי השביעייה ואת נושא ההסברה. הוא היה אחראי לניקוז כלל הנושאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully