וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: די לצביעות. אנחנו לא מגרשים ילדים

פנחס וולף

9.8.2010 / 12:52

שר הפנים אלי ישי התעמת עם חברי הכנסת במהלך דיון על גירוש ילדי העובדים הזרים ואמר: "כולם יודעים שההורים משתמשים בילדים שלהם כמגן אנושי"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

במליאת הכנסת התקיים היום (שני) דיון על החלטת הממשלה בנוגע לעתיד ילדי העובדים הזרים. במהלך הדיון אירעו חילופי דברים קשים בין יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי לבין ח"כ אילן גילאון (מרצ). ישי אמר מעל דוכן הנאומים כי הוא "משתדל לא להיות בוטה במסגרת גל הצביעות שאופף אותנו בכנסת, בתקשורת ובין שרי ישראל. הגיע הזמן להסיר את מסיכת הצביעות ולדעת את העובדות: הוקמה ועדה על ידי נציגים ממשרדים שונים, שהחליטו לא לגרש אף אחד, אלא להשיבם לארצם".

בעקבות קריאת ביניים של ח"כ אילן גילאון שקרא לישי "גזען" ו"פרמיטיבי", השיב ישי: "תשתוק, אל תפריע לי". יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ביקש למחוק את המילה "תשתוק" מהפרוטוקול, אך ישי סירב: "שיצא החוצה החצוף הזה. או שהוא שותק, או שאתה מוציא אותו החוצה, או שאני יורד מהבמה".

ישי פנה לגילאון ואמר: "מה כל הצביעות הזאת? אתה יותר רחמן ממני? אני בעד שנגיד להורי כל 1,200 הילדים, ללא יוצא מן הכלל, אל תשתמשו בילדיכם כמגן אנושי. הם לא פוליסת ביטוח". השר המשיך בנאומו ואמר: "די עם הצביעות שיש טובים ויש רעים. כולם יודעים שאותם זרים באו לארץ, חלקם שלא כדין ונולדו להם פה ילדים, שלא כדין מבחינת החוק".

"שיפסיקו לבלבל את המוח"

השר ישי הוסיף: "אנחנו לא מגרשים ילדים. בדיוק את אותה החלטה קיבלה ממשלת אולמרט, אותה החלטה. פתאום פה יש גל של צביעות. כולם יודעים שההורים משתמשים בילדים שלהם. אם הם יגידו לילדיהם 'נגמר הטיול, אנחנו עכשיו חוזרים עשירים למדינה שלנו, לסבא ולסבתא', מישהו מהילדים יבכה? אז שאף אחד לא יבלבל את המוח".

בהמשך, ישי אמר לגילאון שהמשיך לקרוא קריאת ביניים: "אני מרחם עליך. כולך צביעות מכף רגל ועד ראש". במהלך הדיון יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הוציא מהמליאה את ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שקרא קריאות ביניים בעת נאומו של יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון. אולם את ח"כ אילן גילאון, שהפריע לנאום שר הפנים, לא הוציא ריבלין מהמליאה.

יו"ר ש"ס הוסיף: "מי שחס על העובדים הזרים הללו שיחוס קודם כל על מאות אלפי אזרחי ישראל שאין להם עבודה ועל ערביי ישראל שאין להם עבודה". ישי גם הביע תרעומת על ריבלין שהוא לא מוציא את גילאון מהמליאה: "חבר כנסת אחר (בן ארי - פ"ו) הוצא לאחר שלוש פעמים שהפריע וגילאון לא מפסיק להפריע והוא לא מוצא מהמליאה". עם תום הדיון אישרה הכנסת את ההחלטה לקיים דיון חוזר בעניין. 13 חברי כנסת הצביעו בעד, וחבר כנסת אחד נמנע בהצבעה.

קודם לדיון פרסמה סיעת העבודה הודעה בה נכתב כי, "ההחלטה לגרש כ-400 מילדי העובדים הזרים היא שרירותית ותגרום לישראל נזק בלתי הפיך". יו"ר המפלגה אהוד ברק אמר הבוקר כי, "יש ליישם את המלצות הצוות הבינמשרדי מכאן והלאה, אך לא לעצור ולגרש בכוח הזרוע ילדים דוברי עברית שגדלו בישראל רק משום שהוריהם חטאו בשהייה שלא כדין בתחומה". למרות עמדה זו של מפלגת העבודה והעומד בראשה, יש לזכור כי השר אבישי ברוורמן תמך בישיבת הממשלה בהחלטה, והשר יצחק הרצוג נמנע בהצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully