וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא שלחה שר לדיון על פטור מגיוס לחרדים

9.8.2010 / 12:25

לישיבה שדנה בהחלטת הממשלה לאפשר לחרדים מגיל 22 לצאת לעבודה לא התייצב השר וילנאי, שהעביר את האחריות למשרד האוצר. טיבייב: "שרים פחדנים שנצמדים לכיסא"

מליאת הכנסת דנה בצהרים (שני) בחלטת הממשלה לאפשר לחרדים מגיל 22 לצאת לעבודה. בפתח הישיבה נעדר השר שאמור להשיב מטעם הממשלה על ההצעה לסדר, אותה יזם ח"כ רוברט טיבייב (קדימה). הממשלה מינתה תחילה את סגן שר הביטחון מתן וילנאי להשיב על ההצעה, אולם הוא לא הגיע לדיון. דוברו, יער גדיש, מסר כי, "מדובר בהחלטת ממשלה שהובאה על ידי משרד האוצר ועל כן וילנאי אינו הגורם המשיב על ההצעה לסדר היום".

טיבייב התייחס להיעדרותו של סגן השר וילנאי. לדבריו, "יש לנו שרים פחדנים שכדי לשמור על הכיסא משלמים לחרדים דמי חסות. איפה הסיסמה 'בלי נאמנות אין אזרחות' של ישראל ביתנו? הם קונים את הישארותם בשלטון ממשה גפני והחרדים, וזונחים את בוחריהם באישורן של עוד גזירות כלכליות שמטרתן לממן את השקעת הממשלה בחרדים".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין זעם על כך שהממשלה לא מינתה שר משיב במקום וילנאי והוציא את המליאה להפסקה של עשר דקות. בסופו של דבר הממשלה הסמיכה את השר לשירותי דת יעקב מרגי (ש"ס) להשיב על ההצעה והמליאה שבה לדיון.

מנכ"ל עמותת חדו"ש אורי רגב תקף את התנהלות הממשלה בדיון ואמר כי, "מי שידע להעביר החלטה לא חוקית במסתרים, מי שחשב שמותר לו לעקוף את רצונו של העם, חוקי הכנסת והחלטות בג"ץ, שיידע גם לקחת אחריות ולהסביר את מעשיו לציבור. או טוב יותר - להודות בטעות ולבטל את ההחלטה. שילובם של חרדים בשוק העבודה הוא יעד ראוי, אך לא זאת הדרך לקדמו".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) תקף בחריפות ביום שבת את סעיף 4 לחוק ההסדרים החדש, לפיו יינתן פטור מלא משירות בצה"ל לבני ישיבות שעברו את גיל 22. לדברי ברוורמן "החלטה זו תחסל את אפשרות שילובם של בני הישיבות בצה"ל והיא מקנה גושפנקא להשתמטות". השר הוסיף ואמר כי "במקום לקיים דיון רציני בממשלה אודות צמצום אי השוויון בנטל נעשה כאן מחטף שערורייתי שמטרתו אחת - הכשרת השרץ . הדבר יחריף את הקרע בין חילונים לחרדים ויביא לעלייה באחוז המשתמטים בקרב שתי האוכלוסיות". השר פנה במכתב למזכירות הממשלה בו הוא דורש לדון מחדש בהחלטה זו והוסיף כי הוא מצפה משאר שריי מפלגת העבודה להתייצב מאחורי דרישה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully