וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים נגד מקצועות הליבה: "לא ערובה להצלחה"

גיל סימה

9.8.2010 / 12:13

סטודנטים חרדים הגיבו לדרישת משרד החינוך לשילוב מקצועות ליבה במגזר החרדי. "לאיש אין מונופול על דרך החיים הנכונה. אין סתירה בין לימודים בישיבה והשתלבות בעבודה"

הדיון סביב לימודי הליבה ממשיך לעורר הדים: אגודת הסטודנטים של הקמפוס החרדי בקרייה האקדמית "אונו" הגישה אתמול את תגובתה לבג"ץ לעתירה בדרישה לאכוף את תוכנית לימודי הליבה על מוסדות החינוך החרדיים. העתירה הוגשה לפני כשלושה חודשים נגד משרד החינוך.

"לאיש אין מונופול על דרך החיים הנכונה לאדם", משיבה אגודת הסטודנטים בנוגע לעתירה. "מדינה שחרטה על דגלה עקרונות דמוקרטיים והכירה ברב-תרבותיות חייבת לאפשר לבניה ולבנותיה את חירויות הדעת וחופש החינוך". על גבי עשרות עמודי התשובה שהגישו לבג"ץ, מנסים חברי הקמפוס החרדי לגונן על מסגרות הלימוד בהן לומד המגזר החרדי. בין היתר, תוקפים חברי האגודה החרדיים את הטענה על בערות המגזר החרדי, בהיותו לדברי המבקרים משולל השכלה של המקצועות השייכים ללימודי הליבה.

"המציאות הוכיחה אחרת", אומרים חברי האגודה בכתב ההגנה שהוגש באמצעות עו"ד אביעד הכהן. הם מביאים מספר דוגמאות המוכיחות לדבריהם שלימודי ליבה אינם מהווים מתכון בטוח להשכלה ומחקר. "אין כל סתירה בין לימודים בישיבה לבין השתלבות בפסגת המדע והחיים". הם מוסיפים, ומציינים כי מקצועות המתמטיקה המדעים והאנגלית חשובים, אך לימוד מקצועות אלו אינם מהווים ערובה להצלחה בשוק החיים והעבודה.

"כפיית לימודים"

"זוהי כפיית לימודים משיקולים פוליטיים", מדגישים הסטודנטים, ומציינים כי במהלך העשור האחרון חל גידול של מאות אחוזים במספר החרדים הפונים ללימודים אקדמיים או משתלבים בשוק העבודה. "חושבים אתם שהילדים החרדים מצויים מאחורי סורג ובריח, כבולים בשלשלאות, עוברים עינויים, אינם יכולים לקרוא או לנוע בחופשיות", נכתב בכתב ההגנה. "המציאות כמובן שונה לחלוטין. לא מדובר בעדר המובל כצאן לטבח אלא במגזר עצמאי, דעתני ואינטליגנטי שבחר, גם אם זה לא מוצא חן בעיני מבקריו, באורח חיים שתכליתו לימוד תורה מהבוקר עד הערב".

חברי האגודה מוסיפים כי תרומתם של בני הישיבות גדולה בהרבה ממה שהציבור החילוני חושב. לדבריהם, "רק בשנים האחרונות נקלטו אלפי חרדים במפעלי ההיי-טק מהמתקדמים בעולם, במשרדי עורכי דין ורואי חשבון".

יו"ר אגודת הסטודנטים בקמפוס, ישראל אליוביץ, אמר לוואלה! חדשות, כי "אנחנו לא נגד הליבה, אלא דווקא בעד. השאלה היא באיזה זמן ללמד את הליבה. שינויים תמיד שווה לבדוק, ואולי עלינו גם לעשות שיעורי בית, אבל לדעתי מי שעשוי מיסודות חזקים יותר, ברעידת אדמה הבניין יחזיק מעמד טוב יותר".

לפני כשלושה חודשים עתרו פרופ' אמנון רובינשטיין, נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה פרופ' אוריאל רייכמן, וראש אכ"א לשעבר, אלוף (מיל') אלעזר שטרן לבג"ץ בדרישה לחייב את משרד החינוך לאכוף את תוכנית לימודי הליבה על מוסדות החינוך החרדיים. העותרים מחו נגד מוסדות חרדים המשתייכים ל"מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים" בהם התלמידים אינם נדרשים לעמוד בלימודי הליבה כשאר מוסדות החינוך. לחלופין, ביקשו העותרים לבטל את "חוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully