וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: זינוק במקרי קדחת הנילוס

אריאל נוי

9.8.2010 / 12:04

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה קוראים לציבור לנקוט בצעדים למניעת התרבות יתושים, לנוכח העלייה במקרי ההידבקות בקדחת הנילוס. "מדובר במחלה מסוכנת שאין נגדה טיפול"

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מדווחים הבוקר (שני) על עלייה מוקדמת מהרגיל בפעילותו של נגיף קדחת הנילוס המערבי, וקוראים לציבור להגביר פעולות מניעה להפחתת מפגעי יתושים.

בהודעה שפרסמו, קוראים משרדי הממשלה לציבור להגביר פעולותיו להפחתת מפגעי היתושים ולנקוט פעולות מניעה שימנעו את הצורך בשימוש נרחב בחומרי הדברה,. זאת באמצעות ייבוש מקווי מים עומדים, הימנעות מהשקיית יתר בגינות וריקון מיכלי מים בחצרות. כמו כן, הציבור מתבקש להודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח ציבורי, ולנקוט באמצעי התגוננות אישית כגון: מריחת תכשירים דוחי יתושים, פיזור תכשירים דוחי יתושים, שימוש במאווררים והתקנת רשתות בחלונות.

מתחילת עונת הקיץ דווחו לאגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, 24 מקרים מאובחנים ושישה מקרים משוערים של קדחת הנילוס המערבית. בתקופות מקבילות בשנים קודמות התקבלו באגף לאפידמיולוגיה דיווחים על 6-13 מקרים. כמו כן דווח על מוות של חולה בת 87, שסבלה ממחלות רקע. מרבית המקרים דווחו במחוז המרכז ובמחוז תל אביב, ומקרים בודדים מקורם במחוז חיפה ובמחוז הדרום.

תמותה גבוההה בקרב קשישים

ד"ר סטיבן מלניק מנהל מחלקה פנימית ג' במרכז הרפואי "קפלן" ברחובות, הסביר לוואלה! חדשות, כי "קדחת הנילוס המערבי יכולה לגרום למוות. זו מחלה נגיפית ואין טיפול נגדה. אנשים חלשים נכנעים לזה, ולכן רוב הטיפול הוא תמיכתי. אנשים שהם ממש בריאים יכולים לפתח את המחלה בלי להרגיש".

לפני כחודש הועברה לחדר המיון בבית החולים "קפלן" תרזה קוגלר, תושבת רחובות בשנות ה-60 לחייה כשהיא במצב בינוני עד קשה וסובלת מדלקת ברקמת המוח. היא אובחנה כחולה בקדחת הנילוס המערבי. מצבה של תרזה התייצב ודיווח על המקרה הועבר למשרד הבריאות. "האישה הובאה לחדר המיון כשהיא מבולבלת עם חום גבוה ושקועה מבחינת הכרתה. זהו אחד המקרים הראשונים והמורכבים בעונה הנוכחית. המחלה קשה יותר עבור אנשים מבוגרים עם פגיעה במערכת החיסון ויש ממנה תמותה באחוזים לא נמוכים", סיפר ד"ר מלניק.

קוגלר, מרצה בחוג לקולנוע באוניברסיטה, סיפרה לוואלה! חדשות: "הקדחת נפלה עליי כרעם ביום בהיר. הרגשתי נורא וביקשתי שיעבירו אותי באופן מיידי לבית החולים 'קפלן'. הגעתי במצב ממש גרוע ויותר מזה אני לא זוכרת כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully