וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאי ונצואלה וקולומביה ינסו לפייס בין המדינות

טליה שחר

9.8.2010 / 11:25

נשיאי ונצואלה וקולומביה הסכימו להיפגש במטרה להביא לסיום הסכסוך המתמשך בין מדינותיהם. הקרע נובע מכך שבוגוטה מאשימה את שכנתה בהגנה על מורדים קולומביאנים

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס ונשיאה החדש של קולומביה חואן מנואל סאנטוס, צפויים להיפגש מחר (שלישי) בבוגוטה, בירת קולומביה. השניים ייפגשו במטרה להביא לסיום המחלוקת הדיפלומטית בין שתי המדינות, כך מסר משרד החוץ של קולומביה.

בחודש שעברה ניתקה קרקאס את יחסיה הדיפלומטיים עם קולומביה, אחרי שבוגוטה האשימה אותה במתן מחסה ללוחמי ארגוני המורדים הקולומביאנים FARC ו-ELN. בשבוע שעבר הודיע ארגון FARC כי הוא מוכן לחפש פתרון פוליטי שיביא לסיום 46 שנות הקונפליקט. אתמול דחק צ'אווס במורדים הקולומביאנים לשחרר את כל בני הערובה שבידיהם, כחלק מתהליך השלום אותו מוביל סאנטוס. עם תחילת כהונתו, רמז הנשיא הקולומביאני כי הוא מוכן לנהל משא ומתן עם המורדים בתנאי שאלו ישחררו את בני הערובה.

פעילות המורדים התגלתה לא פעם כסלע מחלוקות בין המדינות. לאחר השבעתו של סאנטוס ביום שבת, אמר צ'אווס כי הוא מעוניין להיפגש עם עמיתו "פנים אל מול פנים". המהירות שבה נקבעה פגישה בין שני המנהיגים מהווה שינוי קיצוני, לאחר שרק לפני כמה שבועות איים צ'אווס במלחמה על שכנתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully